سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی» در زنجان آغاز شد

کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی» با شرکت بیش از ۱۵۰ نفرولوژیست (متخصص بیماری‌های کلیوی) از سراسر کشور در محل همایش‌های بین المللی روزبه زنجان آغاز شد.

کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی» با شرکت بیش از ۱۵۰ نفرولوژیست (متخصص بیماری‌های کلیوی) از سراسر کشور و با حضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی صبح چهارشنبه با مشارکت انجمن نفرولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان در محل همایش‌های بین المللی روزبه زنجان آغاز شد.

دبیر برگزاری این کنگره ملی در مراسم آغاز به کار آن، گفت: این رویداد فرصتی برای ارتقای علمی شرکت‌کنندگان و همچنین زمینه‌ای برای انتقال فرهنگ زنجان و نشان دادن نقاط قوت سیاحتی و گردشگری استان است.

دکتر ایوب پزشکی، نفرولوژی را رشته‌ای وسیع و گسترده عنوان کرد و افزود: نفرولوژی گسترده‌ترین رشته‌ فوق‌ تخصصی در بین همه‌ رشته‌ها و حتی زیرگروه‌های داخلی است و همکاران هر انجمن علمی برای بهره‌مندی از دستاوردهای روز علمی و ارتقا و نشر تحقیقات خود، هر سال یکبار در قالب سمینار یا کنگره دور هم جمع می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، دچار اختلال در کارکرد کلیه یا اختلالات الکترولیتی می‌شوند، اظهار داشت: از همین رو مراقبت‌های ویژه بدون حضور متخصصان آی‌سی‌یو، ریه و متخصصان نفرولوژی معنا ندارد و به همین دلیل در این کنگره از سخنرانان و متخصصان سایر رشته‌ها برای فراگیری نحوه‌ ایجاد تعامل در درمان بیماران تحت مراقبت‌های ویژه، بهره‌ خواهیم گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.