سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نصاب کمترین نرخ بیکاری در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی پرچمدار کمترین نرخ بیکاری در کشور شد.

مخلص‌الائمه در گفتگو با خبر گزاری صداوسیما در خصوص نرخ بیکاری استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین بررسی و ارزیابی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال با کاهشی بی‌سابقه به چهار و سه دهم درصد رسیده است که در این خصوص استان پرچمدار کمترین نرخ بیکاری در کشور شده و این نرخ بی‌سابقه است. 
او افزود: این رقم در مقایسه به تابستان سال گذشته که نرخ بیکاری هفت درصد بوده کاهشی معادل دو و نیم درصد ایجاد شده است.
استاندار مرکزی در ادامه یادآور شد: استان مرکزی در فصل بهار نیز کمترین نرخ بیکاری معادل چهار و هشت دهم درصد در سطح کشور داشته است. 
مخلص‌الائمه اضافه کرد: نرخ بیکاری در کشور در حال حاضر به هفت و نیم درصد رسیده و نشان می‌دهد مرهم شهید جمهور بر درد بیکاری موثر واقع شده و روند بیکاری در کشور به طور محسوسی رو به نزول است و برنامه‌ها و سیاست‌های دولت چهاردهم هم ادامه همین روند است. 
او خاطرنشان کرد: استان مرکزی رفته رفته با مشکل تأمین نیروی کار مواجه می‌شود و این رقم نرخ بیکاری اگر بازهم کاهش داشته باشد باید از سایر مناطق کشور نیرو برای کار به این استان مهاجرت کند. 
استاندار مرکزی در خصوص شاخص ایجاد اشتغال نیز گفت: این استان همچنین در شاخص ترکیبی اشتغال و تحقق اشتغال تعهد شده رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.