سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان دلفان، به عنوان پایلوت تولید نخود در کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شهرستان دلفان نیز به عنوان پایلوت تولید نخود در کشور معرفی شد.

  جهانبخش دولتشاه در جشنواره روستاییان و عشایر گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در راستای کشت کاملینا و کلزا در استان صورت گرفت و اراضی این دانه‌های روغنی در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: همچنین امسال برای نخستین بار میزان بذر اصلاح شده گندم در استان به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن رسید و شهرستان دلفان نیز به عنوان پایلوت تولید نخود در کشور معرفی شد.

معاون جهاد کشاورزی لرستان میزان تولید سالانه شیر خام در استان را ۲۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: لرستان با تولید ۳۳ هزار تن گوشت قرمز در سال رتبه هشتم کشور را دارد و سالانه ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ، ۹۳ هزار تن گوشت مرغ و با رتبه ۹ کشور چهار هزار تن عسل تولید می‌کند و ۳۰ درصد تولیدات دامی آن به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

دولتشاه گفت: همچنین ۶۳۸ واحد مرغداری با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه در هر دوره فعال و تعداد جمعیت دام روستایی پنج میلیون راس است، ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار عشایری استان ۱۵ میلیون راس دام سبک و سنگین را پرورش می‌دهند.

وی ادامه داد: در مجموع ۴۸۷ فقره مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۴۷ تن و ۶ هزار و ۶۷۷ فرصت شغلی صادر شده که تاکنون ۲۱۴ فقره با ۲ هزار و ۵۶۲ شغل و ظرفیت تولید ۹۵۷ تن به بهره برداری رسیده است.

لرستان ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات مربوط به زیربخش‌های مختلف کشاورزی تولید می‌کند.

برچسب ها: نخود ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.