سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال یک‌هزار و ۱۰ روستای استان اردبیل به اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۱۰ روستای این استان به اینترنت امن و پایدار دسترسی دارند.

شهریار سرداری با تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در استان اردبیل گفت: هدف دولت و وزارت ارتباطات برطرف کردن تنگنا‌های ارتباطی در مناطق محروم (نقاط روستایی و عشایرنشین) است و دولت از محل خدمات توزیع اجباری (یو. اس. اُ) برای این نقاط اعتبار‌های خوبی گذاشته تا همه روستاهایبالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در تلاش است تا ارتباطات این نقاط در بستر تلفن همراه و با فناوری نسل چهارم در شرایط مناسبی برقرار شود و از همین رو از بین یک هزار و ۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار موجود در استان، ابلاغیه تامین زیرساخت‌های ۴۰۶ روستا دریافت شده است.
او با بیان اینکه اتصال این روستا‌ها با شرایط مورد اشاره الزامی است، گفت: اگرچه در حال حاضر در برخی نقاط اینترنت نسل سوم برقرار است، اما سایت‌های آن روستا‌ها هم به فناوری نسل چهارم به‌روز رسانی خواهد شد.
سرداری افزود: اجرای پروژه‌های ارتباطی این ۴۰۶ روستا از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده است و آنها هم بر اساس امکاناتی که دارند، کار را به پیمانکاران محول کردند و تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۲ روستا به پایان رسیده است.
به گفته او، در برخی نقاط نیز دکل‌های ارتباطی وجود داشت، اما در حد فناوری نسل دوم خدمات می‌داد که که دکل‌ها هم به نسل چهارم ارتقا یافتند تا اهالی با سرعت بیشتری در بستر تلفن همراه از اینترنت استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین افزود: در نقاطی هم که فاقد سایت ارتباطی بودند، تلاش شد تا دکل‌ها در نقاطی نصب شوند که چند روستای همجوار را زیر پوشش قرار دهند و این امر موجب شد تا در کنار پوشش چندین روستا، بخش‌هایی از جاده‌های استان نیز زیر پوشش اینترنت نسل چهارم قرار بگیرد.
او این اقدام را موجب کاهش هزینه‌ها دانست و ادامه داد: اگرچه تا کنون پروژه‌های ارتباطی ۲۰۲ روستا به پایان رسیده، اما همین سایت‌ها نزدیک به ۴۰۰ روستا را زیر پوشش قرار داده است به طوری که تعداد قابل توجهی از روستا‌های زیر ۲۰ خانوار هم با این زیرساخت‌ها تحت پوشش قرار گرفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.