سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

مجتبی میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان وبلوچستان، آرامش و سعه صدر رو لازمه کار فرهنگی دانست و افزود: کار فرهنگی کار نرمی است که آثار آن در سالهای آینده قابل مشاهده است.

مجتبی میرحسینی ضمن اشاره به دو واژه مهم فرهنگ و اسلام گفت: این دو واژه هم تمدن ساز و هم انسان ساز است و این مهم، اهمیت فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نشان می دهد.

وی افزود: تمدن را انسانها می سازند و  انسانها در دامن اسلام تربیت می شوند و برنامه ریزی برای تربیت انسانها و تعالی ارزشهای انسانی و بهره گیری از تربیت انسانها خصوصا تربیت انسانهای فداکار مولفه های مشترک حوزه فرهنگ ارشاد اسلامی با ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی ادامه داد: فرهنگ ما فرهنگ ایثار و شهادت است و تربیت انسانهای فداکار، ترویج عالمانه و آگاهانه فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با فرهنگ خودمان باید به گونه ای انجام بشود تا بتوانیم انسانهای فداکار را تربیت کنیم چرا که دو مولفه مهم رهبری و انسانهای فداکاربودند که انقلاب را شکل دادند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این دو سازمان با همکاری هم بر اساس شرایط محیطی و بومی سازی می توانند شرایطی را برای انتقال پیام شهدا به جامعه از زبان فرهنگ و هنر، ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت خلق نمایند.

وی زبان هنر را بهترین ابزار برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: برای اینکه یاد و پیام شهدا در جامعه ماندگار شود در قالب های مختلف برای سلایق گوناگون در زمینه فرهنگ  ایثار و شهادت باید تولید محتوا کرد مثلا کسی به مطالعه علاقه دارد باید کتاب در اختیارش باشد، کسی دیگر به فیلم و تصویر علاقه دارد باید فیلم و عکس مناسب برای این دسته مهیا کرد و طیفی از این عوامل و شیوه های انتقال مفاهیم جهت ترویج مولفه های مورد نظر خودمان  را بکار بندیم.

میرحسینی در ادامه خاطر نشان کرد اگر به دنبال تأثیر گذاری بیشتر هستیم باید از قالب برنامه های متمرکز و یک دست خارج شویم و برنامه های مذکور را متناسب با آداب، رسوم و فرهنگ هر منطقه اجرا کنیم در واقع برنامه ها را بومی سازی کنیم.

 فرهنگ ایثار شهادت و فرهنگ جبهه و جهاد، را علاوه بر نسل جدید ملت خودمان، باید به کشورهای پهنه جغرافیای مقاومت منتقل کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در پایان گفت: انعکاس ایثار در فرهنگ امروز جامعه ایرانی از ضروریات است، هنر و رسانه مسیری برای جریان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است و زندگی هر شهید می تواند موضوع یک یا چند کار هنری باشد.

با برنامه ریزی های مناسب و عالمانه باید هنر را در خدمت این کار ارزشمند و مقدس قرار بدهیم و ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه، تلاش و اتفاق خودش را برای رسیدن به قله ای که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طراحی کردند انجام دهند .
 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.