سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران طوایف و سازش بیش از ۲ هزار پرونده در جنوب کرمان

معاون دادگستری کرمان گفت: با تلاش گسترده سران طوایف در جنوب کرمان، دو هزار و ۳۰۶ پرونده طی شش ماهه امسال به سازش ختم شده است.

سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در همایش سران طوایف جنوب استان کرمان در رودبار جنوب گفت: طی شش ماهه امسال همچنین برمبنای همکاری و تلاش سران طوایف جنوب استان کرمان، هفت مورد پرونده قصاص نیز به سازش ختم شده است.

وی، جمع آوری بیش از ۵۲۷ قبضه سلاح با همکاری سران طوایف را از دیگر اثرات میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در جنوب استان کرمان برشمرد و افزود: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۵۰ نفر از سران طوایف پایبند به میثاق نامه هستند و در این زمینه همکاری بسیار خوبی با مجموعه‌های قضایی، انتظامی، بسیج، شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی دارند و اثرات و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در شش ماهه امسال ۸۴ نفر از محکومان و متهمان متواری در جنوب استان به همت سران طوایف به دستگاه قضایی تحویل شده اند که قابل ستایش است.

قویدل، ضمن بیان این مطلب که طی شش ماهه امسال میزان کشفیات سلاح در جنوب استان کرمان ۲۹ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در حوزه تصادفات با تلاش پلیس راه و راهور، نیروی انتظامی، راهداری و ... تعداد حوادث رانندگی در محور رودبار –ایرانشهر سه درصد و در محور رودبار – کهنوج ۳۳ درصد کاهش داشته است و البته میزان حوادث رانندگی در رودبار – جیرفت افزایش داشته است که تلاش می‌شود نقاط حادثه خیز این محور‌ها شناسایی و اصلاح شود.

وی با اشاره به این مطلب که طی شش ماهه امسال در موضوع سرقت مسلحانه در جنوب استان مجموعا ۶ درصد کاهش داشته ایم، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بسیج، گشت‌های رضویون و ... برای کاهش وقوع سرقت‌های مهم در شهرستان‌های جنوبی استان استفاده بیشتری صورت گیرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: تلاش می‌شود که با همکاری سران طوایف، براساس برنامه‌های پیشگیرانه و توسعه اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف، از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه رودبار جنوب بیش از ۵۰ نفر از سران طوایف ارتباط تنگاتنگ و همکاری بسیار خوبی با دستگاه قضایی دارند و بر این اساس طی شش ماهه ابتدای امسال ۹ جلسه داشته اند، بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح با همکاری آن ها جمع آوری شده و بیش از ۲۳۳ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان رودبار جنوب طی شش ماهه امسال یک پرونده قصاص با همت سران طوایف منجر به سازش شده و ۲۰ متهم یا محکوم متواری نیز تحویل داده شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.