سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی دادستانیِ جازموریان در دستور کار دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و شرایط منطقه‌ای جازموریان، راه اندازی دادسرای عمومی این شهرستان در دستور کار است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع قضات و کارکنان اداری دادگاه جازموریان اظهار داشت: در حوزه قضایی جازموریان، علی رغم مشکلات و محرومیت‌ها خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت اقلیمی و آب و هوا و دوری از مرکز استان، شرایط خاصی را بر دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های شهرستان جازموریان تحمیل کرده است، افزود: دادگستری استان همیشه نگاه ویژه‌ای به دادگاه عمومی جازموریان داشته است و لازم است دیگر سازمان‌ها زیرساخت‌های مورد نیاز جازموریان را در شهر مستقر کنند.


وی با بیان اینکه یکسری از مشکلات کنونی شهرستان جازموریان به مرور زمان رفع خواهند شد، تصریح کرد: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار مسئولان عالی کشور قرار دارد و امیدواریم با ارتقای ساختار اداری در جنوب استان، بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان‌های جنوبی علی الخصوص جازموریان رفع شود.

رفع تصرف از ۱۵۷ هکتار از اراضی دولتی در جازموریان

رئیس حوزه قضایی شهرستان جازموریان نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۷ هکتار از اراضی دولتی از ید متصرفان خارج شده و به بیت المال بازگشته است.

محمدرسول مکران نژاد راه اندازی فرماندهی انتظامی در جازموریان را بسیار لازم دانست و افزود: با وجود جمعیت ۷۰ هزارنفری شهرستان و جرایم خشنی مانند گروگانگیری، حمل مواد مخدر، قاچاق سوخت، قاچاق انسان و... تامین امنیت پایدار در جازموریان با راه اندازی پلیس‌های تخصصی ممکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ماهانه جلسات متعددی با پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برگزار می‌کنیم که یکی از نتایج این نشست‌ها این بوده است که موجودی پرونده‌ها را به صفر رسانده ایم.

رئیس دادگاه عمومی بخش جازموریان بیان کرد: به صورت مدون و طبق برنامه زمانبندی مصلحین و ریش سفیدان در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها حضور پیدا می‌کنند که استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف نتایج مثبتی مانند تحویل متهمین متواری، جمع آوری سلاح و برقراری صلح و سازش را در پی داشته است.

وی بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر کمپ ماده ۱۵ در شهرستان جازموریان تاکید کرد و گفت: مقدمات راه اندازی کمپ ترک اعتیاد فراهم شده است.

مکران نژاد بیان کرد: در بحث حقوق عامه در شهرستان جازموریان، کارگروه تشکیل نظارت بر بازار، کارگروه جلوگیری از بکار گیری اتباع غیرمجاز در شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: قریب به یک سال از شروع احداث بلوار ورودی شهرستان می‌گذرد و تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده است، پرونده ترک فعل در دادگاه برای شهرداری تشکیل شده است و ترک فعل‌های این حوزه بررسی خواهد شد.

مکران نژاد تصریح کرد: با بکارگیری طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم و با همت نیرو‌های انتظامی در این شهرستان، وقوع قتل ۴۵ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: مسائلی مانند نبود مرکز مشاوره و اورژانس اجتماعی، عدم وجود دوربین‌های پایش تصویری، و نبود ایست بازرسی مصوب در منطقه پنگ، موجب شده است که جرائم خشن در شهرستان افزایش پیدا کند.

جازموریان پیشتاز در پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هم با بیان این مطلب که در جازموریان از ظرفیت مصلحین قرآنی و ریش سفیدان در جهت تامین امنیت شهرستان به خوبی استفاده شده است، گفت: به همت ریش سفیدان و نیروی انتظامی، ۱۸۸ قبضه سلاح غیرمجاز تحویل مراجع قضایی شد.

سید مهدی قویدل در جمع قضات و کارکنان اداری جازموریان افزود: از ابتدای امسال ۶٣٧ پرونده در اورژانس قضایی و ٢٧٩ پرونده به همت مصلحین و حکمین قرآنی در زهکلوت منجر به سازش شده شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در حوزه قضایی شهرستان جازموریان، این دادگاه در بسیاری از شاخص‌های پیشگیری از جمله رتبه اول در جنوب استان در برگزاری شورای پیشگیری؛ رتبه اول در استفاده از ظرفیت سران طوایف در شهرستان‌های جنوب؛ رتبه اول جنوب در صلح و سازش اورژانس قضایی؛ رتبه اول در صلح و سازش مصلحین را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: ۵۲ سرطایفه و ریش سفید در شهرستان جازموریان فعال هستند که به منظور صلح و سازش اقدامات خوبی انجام پذیرفته است، برای مثال ۴۵ متهم متواری را تحویل مراجع قضائی داده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.