سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش: کابوس غزه وارد دومین سال خود شده است

دبیرکل سازمان ملل می‌گوید جنگ غزه یک بحران در ابعاد گسترده است و باید هر چه سریع‌تر پایان یابد.  

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از سالگرد آغاز جنگ غزه، این جنگ را «کابوسی» توصیف کرد که وارد دومین سال خود شده است. 

به گزارش الجزیره، گوترش گفت: «امسال یک بحران بود. بحران انسانی، بحران سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی. هر حمله هوایی و هر موشکی که شلیک می‌شود، صلح را از دسترس خارج می‌کند و رنج میلیون‌ها غیرنظامی را افزایش می‌دهد».

 او در ادامه خواستار راه حل دو دولتی و برقراری آتش‌بس هم در غزه و هم در لبنان شد و گفت: «همه مردم منطقه سزاوار زندگی در صلح هستند.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه، حملات رژیم اسرائیل در لبنان را «تهدیدی برای منطقه» دانست و گفت شمار شهدا در این کشور از تلفات سال ۲۰۰۶ نیز فراتر رفته است. وی تصریح کرد: «ما در آستانه یک جنگ گسترده در لبنان هستیم و زمان توقف آن فرا رسیده است. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها احترام گذاشت». 

رژیم صهیونیستی از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده که یک چهارم این افراد شناسایی نشده‌اند. مجموعا گفته می‌شود ۱ نفر از هر ۵۵ نفر در غزه طی جنگ یک ساله به شهادت رسیده است و حتی کارشناسان معتقدند که ممکن است آمار واقعی ۱۰ هزار نفر بیشتر از این باشد.

در همین حال، رژیم صهیونیستی ضمن ادامه تجاوز در لبنان بیش از دو هزار نفر را به شهادت رسانده که حدود هزار و ۵۰۰ نفر آن در حملات هوایی دو هفته گذشته بوده است. مقامات سازمان ملل نسبت به ادامه این حملات ابراز نگرانی کرده و می‌گویند لبنان در حال تبدیل شدن به غزه دیگر است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.