سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام سالانه ۱۲ هزار بازرسی از واحد‌های کارگری کردستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در طول سال حدود ۱۲ هزار بازرسی از ساختمان ها، کارخانجات و کارگاه و واحد‌های کارگری توسط بازرسان استان انجام می‌شود.

فرزاد پیشکاری اظهار کرد: صیانت از قانون کار، سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه کارگران از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایمنی و حفاظت فردی از مهمترین مصادیق توسعه جوامع در دنیا است، اظهار کرد: امروزه پیشگیری از حوادث ناشی از کار هدف نهایی در بازرسی بازرسان کار از ساختمان‌ها و کارگاه‌های پرخطر به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: کارگران مولدین اقتصادی و گنجینه‌ها و سرمایه‌های اصلی کشور هستند و وزارت کار نیز توجه ویژه به سلامت جسمی، روحی و روانی آنان دارد.

پیشکاری افزود: بازرسی مداوم بازرسان کار از ساختمان‌ها و واحد‌های پر خطر، تبیین فرهنگ ایمنی در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزش ایمنی و حفاظت فردی و همچنین برگزاری مانور‌های ایمنی از مهمترین اقدامات اداره کل کار کردستان در زمینه کاهش حوادث کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: به واسطه همکاری و تعامل تشکلات کارگری و کارفرمایی و همچنین انجمن‌های صنفی کارگران و استاد کاران بخش ساختمان با اداره کل کار کردستان در برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین فرهنگ ایمنی در میان کارگران و خانواده‌های آنان، حوادث ناشی از کار در استان روند کاهشی پیدا کرده است.

پیشکاری با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی و حفاظت فردی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، از ادارات و سازمان‌های دولتی، مراجع قضایی، دستگاه‌های نظارتی و بخش‌های خصوصی خواست ادارات کار استان را در بازرسی از واحد‌های متخلف و نظارت بر اجرای قانون کار و رعایت مورد ایمنی و حفاظت فردی یاری کنند تا شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.