سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز در شیراز

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور فعالان این حوزه در محل نمایشگاه بین‌المللی فارس در شیراز گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس امروز در آیین آغاز به کار این نمایشگاه اظهارداشت: این نمایشگاه از امروز ۱۷ تا ۲۰ مهرماه جاری ادامه دارد.

محسن نهاوندی با اشاره به حضور ۸۳ شرکت کننده در این نمایشگاه، افزود: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در فضایی بالغ بر ۶ هزار مترمربع در حال برگزاری است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او با تقدیر از هلدینگ ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی به عنوان مجری این نمایشگاه، تصریح کرد: رویکرد و سیاست نمایشگاه بین‌المللی فارس، تخصصی شدن نمایشگاه‌ها هست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اضافه کرد: امسال برنامه داشتیم که نمایشگاه نفت را با تخصصی‌ترین نیرو‌ها برگزار کنیم، چرا که معتقدیم تحولاتی که در یک استان رخ می‌دهد بخش قابل توجهی از ان در قالب نمایشگاه بروز می‌یابد.

نهاوندی با ابراز امیداوری از اینکه شرکت نمایشگاه‌های فارس بتواند وظایف خود را در تامین زیرساخت انجام دهد، گفت: امید است برنامه توسعه سالن‌های نمایشگاه تا سال اینده به نتیجه برسد و یک سالن ۱۲ هزار متر مربعی به مجموع سالن‌های نمایشگاه اضافه شود.

معاون راهبردی نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز گفت: ایران اسلامی با توان غرور افرین فرزندان رشید خود در نیرو‌های مسلح توانست پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های اسراییل بدهد.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر کارگروه‌های راهبردی مختلفی در سطح نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس شکل گرفته که کارگروه انرژی از جمله آنهاست که وظیفه آن صیانت از سیاست‌های ملی نظام از سوی رهبری در موضوع انرژی است. این سیاست‌ها در سال ۷۹ ابلاغ شده و همچنان برای ما مورد توجه است.

معاون راهبردی نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه بخش سیاست‌های کلی نفت و گاز و بخش سیاست‌های کلی انرژی از هم مجزاست، عنوان کرد: تعمیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انرژی و بهره برداری از موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی کشور برای خرید و فروش از دیگر موارد مورد تاکید در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

نجابت، رئیس شورای راهبردی انرژی فارس نیز گفت: در زمان پیروزی انقلاب تنها مجتمع پتروشیمی شیراز و پالایشگاه شیراز را داشتیم، اما امروز پروژه‌های فعالی در این حوزه‌ها داریم.

او ادامه داد: در ایران و به خصوص در فارس تمام مراحل ساخت تجهیزات و راه‌اندازی پروژه‌ها در حال انجام است. همچنین 
شرکت‌های بزرگ و فعال برای ساخت تجهیزات داریم.

معاون امور عمرانی استانداری فاری نیز گفت: حضور صنعتگران در نمایشگاه حائز اهمیت است و مشارکت کنندگان در این نمایشگاه از شرکت‌های طراحی و دانش بنیان حضور پیدا شرکت کرده‌اند.

محمود رضایی با بیان اینکه در هفدهمین نمایشگاه نفت و گاز از لحاظ مباحث علمی رشد خوبی داشتیم، عنوان کرد: در سخت افزار و تولید هم وضعیت مناسبی داریم.

او ادامه داد: قسمت عمده رشد کشور مربوط به حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و فارس هم جایگاه خوبی از حیث ذخایر و میدان‌های نفتی و گازی دارد.

رضایی بر سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه نیز تاکید کرد.

احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل پتروشیمی شیراز نیز در این مراسم گفت: 
این نمایشگاه به استان فارس که نفت خیز و گازخیز است کمک می‌کند. البته پروژه انتقال آب دریا به فارس در رشد استان نیز موثر است.

او یاداور شد: پتروشیمی شیراز، صنایع مادر پتروشیمی در کشور تلقی می‌شود.

ابراهیم پور مدیرعامل هلدینگ ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی نیز گفت: تاکنون بیش از ۷۰ پروژه بزرگ در حوزه نفتی و گازی را انجام داده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: با تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و پتروشیمی و پالایشگاه شیراز، این نمایشگاه برگزار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.