سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجارستان: اوکراین نمی‌تواند در میدان نبرد پیروز شود

نخست وزیر مجارستان با تاکید بر عدم توانایی اوکراین برای پیروزی در میدان جنگ، خواستار برگزاری مذاکرات آتش‌بس شد.  

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در یک کنفرانس خبری در فرانسه پیرامون جنگ اوکراین گفت که ارتش کی‌یف نمی‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود و برای نجات جان انسان‌ها باید مذاکرات آتش‌بس را آغاز کرد. 

به گزارش رویترز، اوربان که مدت‌هاست از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه آمریکا حمایت می‌کند، گفت: «آقای ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر تا زمان تحلیف صبر نخواهد کرد؛ بلکه بلافاصله پس از انتخابات برای صلح در اوکراین اقداماتی را انجام خواهد داد». 

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بین طرف‌های درگیری مورد نیاز است و یک طرف ثالث باید بین اوکراین و روسیه میانجیگری کند.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم جلوی چیزی را بگیریم، فقط می‌خواهیم رهبران اروپایی را متقاعد کنیم که استراتژی خود (در مورد اوکراین) را تغییر دهند، زیرا استراتژی فعلی کارساز نیست».

اوربان ابتدای تابستان امسال و چند روز پس از اینکه کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به دست گرفت، برخی سفر‌ها با عنوان «ماموریت صلح» را انجام داد که شامل بازدید از مسکو و کی‌یف و همچنین دیدار با ترامپ بود. این اقدامات واکنش رهبران اروپایی را در آن زمان برانگیخت. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اندکی بعد مجارستان را به دلیل مواضعش در قبال جنگ اوکراین از حق میزبانی نشست بعدی وزیران خارجه و دفاع این اتحادیه محروم کرد. پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان به شدت از این تصمیم انتقاد کرده و آن را «کودکانه» خواند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.