سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲ واکسن جدید در موسسه رازی

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج از تولید ۲ واکسن جدید در این موسسه خبر داد.

 

اسحاقی در نشست تور رسانه ای دانش بنیان و فناورانه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس موسسه رازی در این موسسه برگزار شد، با تبریک روز دامپزشکی گفت: واکسن «مقاوم به گرمای تیلریوز» در حوزه دام و واکسن دوگانه زنده طیور «کلون، برونشیت اچ ۱۲۰» که پروانه ساخت این واکسن ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور صادر شده به عنوان ۲ محصول جدید موسسه رازی به زودی روانه بازار مصرف می شود.

وی یادآور شد: این موسسه ۱۵ آزمایشگاه مرجع تشخیصی دارد که آزمایشگاه آبله بزی موسسه رازی از سوی سازمان جهانی بهداشت دام به عنوان مرجع بین المللی این بیماری معرفی شده است.

اسحاقی گفت: موسسه رازی، ۲ وظیفه عمده در بخش تحقیقات دامپزشکی و پزشکی و تولید فرآورده های بیولوژیک بر عهده دارد.

رییس موسسه رازی گفت: در حوزه پزشکی هفت واکسن از سبد واکسیناسیون اجباری کشور را این موسسه تولید می کند و در حوزه دام تا ۲سال پیش ، عمده تولیدات مورد نیاز کشور در موسسه رازی تولید می شد اما پس از آن با ورود برخی شرکت های تولیدکننده، میزان تولیدات دامی به حدود ۷۵ درصد رسیده و در حوزه طیور نیز حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد واکسن های مصرفی کشور متعلق به تولیدات موسسه رازی است.

اسحاقی یادآور شد: تمام تولیدات موسسه رازی با دانش فنی محققان موسسه ساخته شده که نکته ای بسیار مهم است.

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: اگرچه این موسسه با هدف مبارزه با بیماری طاعون گاوی تاسیس شد اما فعالیت های آن در بخش های دامپزشکی و پزشکی توسعه یافت و امسال صد سالگی این مجموعه ارزشمند که گنجینه ملی کشور شناخته می شود را در ۱۶ دیماه جشن خواهیم گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.