سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان‌غربی احداث شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۵۰ کیلومتر فیبرکشی داخل میکروداکت در ۱۳ شهر مختلف استان احداث شده و قرارداد احداث این شبکه در پلدشت نیز به امضا رسیده است.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان احداث شده، گفت: همچنین ۷۷۰ کیلومتر حفاری در سطح شهر‌های مختلف آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون عملیات فیبرکشی در ۱۳ شهر آذربایجان‌غربی صورت گرفته بود که پلدشت در شمال استان با امضای قرارداد اجرایی با شرکت ایرانسل به این تعداد اضافه شد.

وی اظهار کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر پلدشت بیش از ۴۰ هزار جمعیت را شامل خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد اینترنت پایدار، امن و با سرعت‌هایی بیش از ۸۰ برابر سرعت‌های فعلی از اهداف اجرای این طرح است.

جلیلی نژاد گفت: اولویت وزارت ارتباطات، توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری است و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۴، پوشش ۲۰ میلیونی به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها فراهم شود.

وی افزود: این عملیات به سرعت در شهر‌های مختلف آذربایجان‌غربی در حال انجام است و صد‌ها مشترک نیز در حال حاضر از مزایای آن برخوردار هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.