سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ ایالت آمریکا از تیک‌تاک شکایت کردند

برخی ایالات آمریکا می‌گویند که شبکه اجتماعی تیک‌تاک عمدا به صورت اعتیادآور طراحی شده و سلامت روان کاربران جوان را تهدید می‌کند.

شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو «تیک‌تاک» با شکایت‌هایی از ۱۳ ایالت آمریکا مواجه شد که این برنامه را به «آسیب رساندن به جوانان» متهم می‌کند. مقامات ایالتی آمریکا می‌گویند شبکه اجتماعی تیک‌تاک عمدا به صورت اعتیادآور طراحی شده و تلاش می‌کند کودکان را ساعات طولانی مشغول تماشای ویدئو‌ها نگه دارد تا بتواند تبلیغات بیشتری به آنان نشان دهد. همچنین این مقامات می‌گویند تیک‌تاک سیاست‌های درستی برای تعدیل محتوای خود ندارد. 

به گزارش رویترز، «راب بونتا» دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: «تیک تاک برای سود خود سبب اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی در کودکان می‌شود. این برنامه عمداً کودکان را هدف قرار می‌دهد، زیرا می‌داند که بچه‌ها هنوز ظرفیت ایجاد مرز‌های سالم در برابر محتوای اعتیادآور را ندارند.»

«لتیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک نیز گفت: «جوانان و نوجوانان به دلیل رسانه‌های اجتماعی اعتیادآوری مانند تیک‌تاک دچار مشکلات سلامت روان شده‌اند». 

تیک‌تاک هفته گذشته گفت که به شدت با ادعا‌هایی از این دست مخالف است و تاکید کرد: «در واقع، ما تدابیر حفاظتی قوی برای نوجوانان و والدین ارائه می‌دهیم».

هشت ایالت آمریکا سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کردند که تحقیقاتی را درباره تاثیرات شبکه اجتماعی تیک تاک بر زندگی و سلامت روان جوانان آغاز می‌کنند. وزارت دادگستری آمریکا ماه اوت امسال از این شبکه اجتماعی به دلیل عدم محافظت از حریم خصوصی کودکان شکایت کرد. هرچند تیک‌تاک روز دوشنبه در یک پرونده قضایی این اتهامات را رد کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.