سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمریکایی خواستار عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی تا آخر سال شد

لیندسی گراهام گفت که امضای یک معاهده بین عربستان و رژیم صهیونیستی در دولت فعلی آمریکا نسبت به دوره بعدی کار ساده‌تری خواهد بود.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از عربستان و رژیم صهیونیستی خواست تا پایان سال جاری میلادی (کمتر از ۳ ماه دیگر) روابط دیپلماتیک برقرار کنند و هشدار داد که بعید است دولت بعدی آمریکا بتواند آرای کافی برای حمایت از توافق بین دو طرف را به دست آورد.

به گزارش الجزیره، گراهام که به «بیت‌المقدس غربی» سفر کرده، به خبرنگاران گفت: «ما می‌توانیم برای شما از طریق سنا یک معاهده تنظیم و امضاء کنیم، مشابه توافق دفاعی که شما با ژاپن و استرالیا دارید». وی با اشاره به اینکه برای تصویب معاهده دفاعی در سنا، کسب دو سوم آراء مورد نیاز است؛ گفت که کسب ۶۷ رای برای رئیس‌جمهور بعدی «بسیار دشوار» خواهد بود.  

شایان ذکر است که دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا بیستم ژانویه (۳۰ دی) به پایان می‌رسد.  

گراهام که روز گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود، گفت که برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی به این دو کشور سفر خواهد کرد.  

ولیعهد عربستان راه حل دو کشوری را به عنوان یکی از شروط مذاکرات با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است. او اواخر ماه گذشته تاکید کرد: «مادامی که درخواست تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس محقق نشود به عادی سازی روابط با اسرائیل روی نخواهیم آورد».

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.