سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان قصرشیرین:

ضابطان برای ورود به جرایم مشهود نیاز به دستور قاضی ندارند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه گفت که ضابطان قضایی برای ورود و برخورد قانونی با جرایم مشهود نیاز به دستور قاضی ندارند.

علی رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قصرشیرین روز سه شنبه در کارگاه آموزشی ضابطان پلیس و تشریح قانون شورا‌ها در راستای محاکم صلح با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در برقراری نظم عمومی و حفظ امنیت روانی جامعه وظیفه ضابطان مشخص است لذا بر اساس قانون باید با جرم مشهود برخورد لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تلویحی به اینکه ورود نکردن ماموران به جرایم مشهود برای مامور مربوطه تبعات حقوقی به دنبال دارد، اظهار کرد: ماموران جرایم مشهود را با دلایل و مدارک به مرجع قضایی گزارش کنند چراکه استنکاف از انجام وظیفه موجب مسوولیت قانونی است.

وی اظهار کرد: مورد وثوق و اعتماد بودن، گذراندن دوره آموزشی و داشتن کارت شناسایی دادگستری از جمله شرایط ضابط است که با بهره مندی از اتاق فکر، پشتوانه مالی و بکار گرفتن مشاوران حقوقی ورزیده وارد عرصه مقابله با جرایم می‌شوند.

دادستان قصرشیرین اظهار کرد: برای مقابله با مجرمان لازم است تا گروه حقوقی متخصص همراه با مستندات قانونی وارد عرصه مبارزه با جرم و حفظ مصلحت عمومی جامعه شود.

رستمی گفت: ضابط دادگستری تحت تعلیمات دادستانی آموزش‌های لازم را فرا گرفته و با فرآیند رسیدگی، نحوه برخورد با جرم و مسائل مرتبط آشنا می‌شود؛ در واقع (ضابطان) می‌توانند در کشف جرم، جمع‌آوری ادله جرائم، شناسایی و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و از بین رفتن آثار جرم، انجام تحقیقات مقدماتی و در ابلاغ و اجرای تصمیمات قضایی نقش موثری را ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تشکیل دادگاه‌های صلح یکی از مهمترین ابتکارات شورا‌های حل اختلاف در راستای کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری و شتاب گرفتن روند رسیدگی به پرونده‌های مفتوح است که این دادگاه‌ها با هدف کاهش مراجعات مردم به دادگستری و رسیدگی به پرونده‌ها در مدت کوتاه راه اندازی شده است.

وی با یادآوری فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی این روز‌ها را یادآور فداکاری پلیس در عرصه نظم و امنیت جامعه در عرصه‌های مختلف و تجلی خدمت و تلاش صادقانه فرزندان ملت عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.