سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سال پس از طوفان‌الاقصی: اسرائیل درگیر جامعه‌ای از هم گسیخته و نگران آینده است

یک سال پس از طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی نتوانسته است صهیونیست‌ها را به اتحاد برساند و ترس از جنگ داخلی و آینده تاریک در این رژیم افزایش یافته است.

از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، درگیری‌های داخلی و شکاف در جامعه رژیم تروریستی اسرائیل بدتر شده است، در میان ترس‌های فزاینده از وقوع یک جنگ داخلی، این امر با ناکامی کابینه رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه و بازگرداندن اسرای صهیونیستی که حدود ۱۰۰ اسیر هستند، تقویت شد.

براساس گزارش عربی پست، پیش از ۷ اکتبر گذشته، رژیم تروریستی اسرائیل توسط اعتراضات علیه اصلاحات قضایی پیشنهاد شده توسط کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم درهم شکسته شد و بسیاری آن را چکشی به میخ دموکراسی و کودتای علیه کابینه می‌دانستند.

جامعه رژیم تروریستی اسرائیل پس از طوفان الاقصی سعی کرد اتحادی از خود نشان دهد، با این حال، بسیاری از صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نتانیاهو و کابینه‌اش بیشتر به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ هستند تا نجات اسرای آنها.

یک سال پس از حمله ۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی همچنان متحمل ضرر و زیان می‌شود، بودجه اقتصادی خود را از دست می‌دهد و شاهد خروج شهرک‌نشینان بسیاری است، در حالی که کابینه رژیم تروریستی اسرائیل نتوانسته است هیچ احساس وحدتی را در میان شهرک‌نشینان خود بازگرداند و در عوض به سیاست‌های تفرقه افکنانه خود چسبیده است.

بر اساس تحلیل مجله آمریکایی  فارین افرز از سویی دیگر نیرو‌های نظامی آن در طولانی‌ترین نبردش به فرسودگی نزدیک می‌شوند و حتی اگر دادگاه‌های بین‌المللی حکم بازداشت سران این رژیم تروریستی را صادر نکنند، رژیم باید با پیامد‌های اخلاقی و اعتباری این جنایات شدید و طولانی در غرب آسیا و سراسر جهان زندگی کند.

در همین راستا مجله اکونومیست نیز اختلافات عمیق و بی سابقه در جامعه اسرائیل را با وجود ظاهر وحدت تائید می‌کند. درگیری‌های اخیر صهیونیست‌ها با پلیس اسرائیل در نزدیکی خانه‌های این سران این رژیم نیز مثال دیگری از این شکاف است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.