سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرس کل استان کرمان:

معادن و بنگاه های بزرگ تهدیدی برای استان شده اند

سالاری گفت: معادن وبنگاه‌های بزرگ می‌توانستند برای استان فرصت باشند، اما تبدیل به بحران و تهدید شده اند.

دادخدا سالاری در نخستین نشست خبری خود به عنوان بازرس کل استان با اشاره به همکاری رسانه‌ها در بازرسی، گفت: اولین نشست ما با خبرنگاران بود تا بخشی از دغذغه هایمان و مطالبه مایمان را مطرح کنیم.

وی بااشاره به اینکه  برگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن هنوز محقق نشده است، بیان کرد: استانی که بیشترین منابع معدنی را دارد نباید رتبه کسب و کارش ۳۱ جامعه باشد، ما حاج قاسم را داشتیم که بر دنیا تاثیر داشت؛ چرا نباید بر کشور خودمان تاثیرگذار باشیم، دنبال ایجاد صنایع پایین دستی باشیم تا نفعش به کشور و استان برسد.

بازرس کل استان کرمان افزود: وقتی گام‌ها یک جهت باشد، دغدغه شما به سرانجام می‌رسد.

وی بیان کرد: امروز بازدیدی از قرارگاه مرصاد داشتیم و  تصمیم گرفتیم کاری انجام دهیم و ساماندهی تردد در این قرارگاه در راستای تحقق مطالبه خبرنگاران بود که خوشبختانه نتیجه داد. 

سالاری گفت: برگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن هنوز محقق نشده است، معادن و بنگاه‌های بزرگ می‌توانستند برای استان فرصت باشند، اما تبدیل به بحران و تهدید شده اند و مشکلات زیست محیطی ر... ایجاد کرده اند.

وی افزود: رسانه‌ها، بازوی کمکی ما در اداره بازرسی استان هستند و می‌توانیم آنچه مطالبه جامعه است را با کمک شما جلوببریم.

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان، بدون آن که بخواهد کمترین مطالبه گری را درسطح کشور دارد و شاید مطبوعات از وظیفه اصلی شان که راهبری بوده غافل شدند، اما اکنون رهرو شدند و بعضا دنباله رو دستگاه‌ها شدند و علت هم این است که ما به مسائل جزیی وارد شدیم.

وی تاکید کرد: چندسال قبل مقرر شد سازمان مس در کرمان راه اندازی شود، چرا مطبوعات این قانون را دنبال نکردند و از نماینده مجلس مطالبه نکردند؟!

سالاری با اشاره به جلوگیری از خام فروشی به عنوان مطالبه رهبری، گفت: ۹۰ درصد درآمد‌های صنعتی  در  دیگر کشور‌ها ازمحل صنایع پایین دستی است.

بازرس کل استان کرمان بیان کرد: مطبوعات استان کرمان، متاسفانه سرگرم جزییات شده و از کلیات غافل شدند و ما امروز شمش مس یا فولادی صادر کرده و در چین تبدیل به  محصول جدید شده و با چندین برابرقیمت به ما فروخته می‌شود.

سالاری افزود: در محصول مهمی مانند مس ما حتی پیچ ومهره از خارج می‌آوریم و در صنایع پابین دستی این محصول کم کاری شده است، اینکه شهرداری این پارک را درست کرده را رها کنید  و ابتدا مثلا مسئله مهمی مانند برگشت حساب‌های شرکت‌های بزرگ اقتصادی به استان را  دنبال کنید که علی رغم مصوبات انجام شده هنوز حساب‌های مادر این شرکت‌ها در تهران  وتنها برخی حساب های جا ری منتقل شده است.

وی گفت: مطبوعات یکی از هیئت حاکمه استان کرمان هستند و این اعتقاد بنده است.

بازرس کل استان کرمان بیان کرد:اینکه چرا مطبوعات از جایگاه راهبری خود خارج شده اند باید آسیب شناسی کرد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی که خیلی حرفه‌ای نیست  و تاکنون جای مطبوعات که کار حرفه‌ای را انجام می‌دهد، گرفته است، اعتقاد دارم باید مطبوعات به جای اصلی خود برگردد،  فضای مجازی دنبال هدف عمومی نیست و دنبال اهداف شخصی یا بهم ریختن فضای جامعه است، اما دغدغه‌ در رسانه ومطبوعات دغدغه مقدسی بنام جامعه است.

بازرس کل استان کرمان گفت: مطالبه گری؛ یعنی اینکه وقتی من به عنوان مدیر استان دغدغه‌ای دارم برای خدمت به مردم بدانم مطبوعات نیز پشت من هستند.

وی بیان کرد: از امروز روش کار مطبوعات باید تغییر کند و حرکت نویی آغاز کنیم و گاهی شاید نیاز باشد مطبوعات برای رسیدن و کمک به دستگاه‌های خدمت رسان بدوند و در کف جامعه بیشتر حضور خود را نشان دهند.

سالاری تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌ها حتی گا‌ها به ما خط بدهند و نشان دهند مسیر کجا باید باشد و  ما اگر اولین نشست را با رسانه‌ها و مطبوعات گذاشتیم به سبب اهمیت جایگاه رسانه ها است.

وی افزود: در جلسات آینده به سوالات دوستان رسانه‌ای می‌پردازیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.