سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۹۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شد

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۲۹۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان مسدود و ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود هشت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در استان وجود دارد و اغلب چاه‌های کم عمق هستند و تاثیری بر منابع آب زیرزمینی ندارند.

وی افزود: در بعضی از محدوده‌های مطالعاتی استان به تناسب وضعیت آبخوان و یا منابع آبی، مجوز حفر چاه در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی صادر می‌ شود اما در شرق استان در مناطق ممنوعه مجوزی داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت : در حال حاضر در بعضی از محدوده‌های مطالعاتی استان به تناسب وضعیت آبخوان و یا منابع آبی مجوز حفر چاه در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی صادر می‌ شود اما در شرق استان در مناطق ممنوعه مجوزی داده نمی‌شود.

آریانژاد اضافه کرد: مردم از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ادارات منابع آب شهرستان‌ها یا شماره شرکت و مراجعه حضوری، حفر چاه غیرمجاز را گزارش دهند.

کردستان ۹ دشت دارد که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است دشت‌های قروه و دهگلان و چاردولی در شرق استان، جزو دشت‌های ممنوعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.