سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان ۱۱ درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: ۹۹۳ هزار و ۲۷۹ تن آهن اسفنجی از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه در واحد احیای مستقیم این شرکت تولید شد که این میزان تولید ۱۱ درصد معادل ۱۰۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

 مجید ابوعطیوی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان همچنین در این مدت موفق شد علاوه بر رکوردشکنی با تولید بیش از ۹۹۳ هزار تن آهن اسفنجی، نرخ مصرف آب به میزان ۷.۵ درصد، برق ۱۳درصد و گاز به میزان ۹ درصد را به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی نسبت به سال‌های قبل کاهش دهد.

وی با اشاره به رکوردشکنی‌های واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در سالجاری، بیان کرد: محدودیت‌های شدید برق در سالجاری از اوایل خردادماه موجب شد تا واحد فولادسازی نتواند به روند درخشان و بی‌سابقه خود در رکوردشکنی و افزایش تولید ادامه دهد، با این وجود واحد احیا مستقیم به فعالیت خود ادامه داد و رکورد‌های بی‌نظیری را در تاریخ فولاد هرمزگان ثبت کرد.

واحد احیا مستقیم با وجود محدودیت‌های شدید برق به فعالیت خود ادامه داد و رکورد‌های بی‌نظیری را در تاریخ فولاد هرمزگان ثبت کرد. سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه تدابیر اندیشیده شده و اجرای طرح‌های بهبود متعدد به ثبت چنین عملکردی انجامید، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای سنگین‌ترین شات‌دان احیا مستقیم به‌ویژه تعویض نسوز مدول A پس از ۱۴ سال، در کنار آن انجام عملیات تعمیرات گسترده، ضریب آماده به کاری تجهیزات این واحد را به طور قابل توجهی افزایش دادیم؛ به طوری که بلافاصله پس از پایان محدودیت گازی رکوردشکنی‌های واحد احیا مستقیم آغاز شد و تا پایان ۶ ماه نخست ادامه یافته است.

کاهش نرخ مصارف انرژی در واحد احیای مستقیم فولاد هرمزگان

ابوعطیوی به کاهش مصارف انرژی و آب در فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: تدابیر اندیشیده شده و طرح‌های بهبود علاوه بر ثبت رکورد، دستاورد‌های متعددی را برای واحد احیا مستقیم به ارمغان آورد؛ به طوری که طی سه سال گذشته همواره شاهد کاهش نرخ مصارف آب، برق و گاز در واحد احیا مستقیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نرخ مصرف برق واحد احیا مستقیم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۶ ماه نخست امسال به ترتیب ۱۰۷، ۱۰۶ و ۹۲ کیلووات ساعت به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی بود و در این حوزه میزان مصرف نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است؛ همچنین نرخ مصرف آب در این واحد در سه سال اخیر به ترتیب به ۱.۲، ۱.۰۸ و ۱.۰۰ مترمکعب به ازای هر تن رسیده که در سالجاری شاهد کاهش ۷.۵ درصدی نرخ مصرف آب در واحد احیا بوده‌ایم.
به گفته سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان، نرخ مصرف گاز طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، همچنین ۶ ماه نخست امسال به این شکل بوده است که میزان مصرف به ۲۸۵، ۲۸۳ و ۲۵۷ مترمکعب به ازای تولید هر تن آهن اسفنجی رسیده و به این ترتیب در سالجاری نرخ مصرف گاز طبیعی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: باتوجه به پایان محدودیت‌های برق در ماه‌های آینده و احتمال اعمال محدودیت گاز در زمستان، تلاش‌مان در ادامه سال، تولید با حداکثر توان و بیش از ظرفیت اسمی برای جبران کاهش تولید فولادسازی و تحقق اهداف سازمانی خواهد بود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.