سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان سال؛

بیش از ۳۲ هزار تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی تولید بیش از ۳۲ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال در استان خبر داد.

عارفی نیا مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی تولید بیش از ۳۲ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال گفت: این میزان تخم مرغ در ۶۴ واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت چهار میلیون قطعه تولید می‌شود.

او افزود: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار تن تخم مرغ در این استان تولید شد.

عارفی نیا بیان کرد: ۸۴ واحد مرغ تخم گذار استان با ظرفیت چهار میلیون قطعه است که از این میزان ۲۰ واحد به ظرفیت یک میلیون قطعه به پرورش مرغ پولت (نابالغ و قبل از مرحله تخم گذاری) مشغولند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تولید متوسط روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ در استان عنوان کرد: از این میزان ۳۰ درصد به مصرف داخل و ۷۰ درصد به سایر استان‌ها و کشور‌های هدف ارسال و صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه ایران به عنوان دهمین کشور تولیدکننده تخم مرغ در جهان شناخته می‌شود افزود: در ۸ سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در ایران از ۱۶۰ عدد به ۱۸۲ عدد رسیده، اما این مقدار هنوز کافی نیست و با میانگین کشور‌های توسعه یافته فاصله دارد.

فردا ۹ اکتبر روز جهانی تخم‌مرغ است؛ این رویداد برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ از سوی کمیسیون بین‌المللی تخم‌مرغ (International Egg Commission) آغاز شد تا آگاهی عمومی در مورد اهمیت تغذیه‌ای و نقش اقتصادی تخم‌مرغ افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.