سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداری قزوین پیگیر ممنوعیت عرضه سیگار در نزدیکی مدارس باشد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین گفت: استانداری باید در راستای اجرای قانون ممنوعیت عرضه و توزیع سیگار در نزدیکی مدارس اهتمام لازم به عمل آورده و دستگاه‌های متولی را پای کار بیاورد.

صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین گفت: در خصوص دستگاه‌های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استانداری قزوین باید اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد تا بتوانیم نیروی انتظامی و دادگستری قزوین را مجاب کنیم که با متخلفان فروش دخانیات به دانش آموزان کار‌های جدی تری صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب اجتماعی می‌تواند بسیار موثرتر از مبارزه با آن پس از ابتلا باشد، بنابراین در استان قزوین اجرای قوانین موجود نیاز به نظارت بیشتری دارد تا آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزی به حداقل برسد.

یاوری بیان کرد: در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه برای دانش آموزان کارشناسی‌های خوبی صورت گرفته و قوانین و مصوبات مناسبی نیز در این راستا به تصویب رسیده که متاسفانه اجرایی نمی‌شود.

این مسئول به قانون ممنوعیت توزیع و عرضه سیگار و دخانیات در اطراف مدارس و تا شعاع ۱۰۰ متری اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال ۸۷ نکته قابل توجهی در قانون قرار گرفت، طبق ماده ۱۲ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات فروش و عرضه مواد دخانی به افراد زیر ۱۸ سال چه در اطراف مدارس و چه در هر نقطه دیگری ممنوع بوده و باید با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: شبکه نماد به عنوان پل ارتباطی والدین دانش آموزان و شهروندان در خصوص موضوعات و چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت فعال بوده و شهروندان قزوینی می‌توانند تخلفات موجود در این حوزه را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.