سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق بزرگترین خریدار اجزاء و قطعات موتورسیکلت ایرانی

در نیمه اول سال جاری ۳۲۹ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شده است.

در نیمه اول سال جاری ۳۲۹ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار وارد کشور شده است، این میزان اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت وارداتی به لحاظ وزن ۱۷.۶ درصد و از حیث ارزش ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

این گزارش در خصوص صادرات انواع اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت در ۶ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۶۵ تن به ارزش ۳۱.۶ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده است که از لحاظ وزن ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، از مجموع صادرات اجزاء و قطعات (خودرو و موتورسیکلت) در ۶ ماهه امسال، ۹ هزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۲۶.۸ میلیون دلار به صادرات اجزاء و قطعات خودرو و یک هزار و ۶۳۰ تن به ارزش ۴.۸ میلیون دلار به صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت اختصاص داشت. 

در این مدت صادرات اجزاء و قطعات خودرو به لحاظ وزن ۱۸ درصد کاهش و از حیث ارزش ۳ درصد افزایش داشته است، این در حالیست که صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت در همین مدت به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۱ درصد و ۴۴.۵ درصد با افزایش همراه بود.

این گزارش در خصوص واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت به تفکیک در ۶ ماهه ۱۴۰۳ تشریح می‌کند: در این مدت ۲۹۲ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در همین مدت همچنین ۳۷ هزار تن اجزاء و قطعات موتورسیکلت به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۳۶ درصد کاهش داشته است. 

این گزارش در خصوص عمده‌ترین مقاصد صادراتی اجزاء و قطعات خودرو، می‌افزاید: عراق با اختصاص سهم ۳۸ درصد، فدراسیون روسیه با ۲۱ درصد و امارات متحده عربی با ۱۱ درصد، عمده‌ترین مقصد صادراتی اجزاء و قطعات خودرو به لحاظ ارزش بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان واردات اجزاء و قطعات خودرو از مبدا کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه بوده است که به ترتیب ۷۰ درصد ۱۴ درصد و ۶ درصد از ارزش کل اجزاء و قطعات خودرو وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده است.

این گزارش در خصوص مقاصد صادراتی اجزاء و قطعات موتورسیکلت، می‌افزاید: کل صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در نیمه اول امسال به ۶ کشور انجام گرفت که به لحاظ ارزش عراق با اختصاص سهم ۷۶ درصدی، بزرگترین مقصد صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت بوده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین میزان واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت به لحاظ ارزش از کشورهای چین با سهم ۶۷.۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۷.۸ درصد و تایلند با ۳.۸ درصد انجام گرفته است.

برچسب ها: گمرک ، لوازم جانبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.