سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار‌های خارجی در انتظار مرکبات مازندران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: تمهیدات لازم برای صادرات مرکبات در استان اندیشیده شده است.

بابک مومنی رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران بزرگترین تولید کننده مرکبات کشور است، گفت: مازندران با تولید ۳ و نیم میلیون تن انواع مرکبات، بزرگترین تولید کننده مرکبات در کشور بوده و بیش از ۵۲ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: آغاز فصل برداشت مرکبات با نارنگی پیشرس آغاز و در ادامه انواع نارنگی‌ها برداشت خواهد شد و از اوایل آبان نیز به استقبال برداشت انواع پرتقال و سپس انواع تامسون و ... خواهیم رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نرخ صادرات از مبدا مازندران با افزایش ۱۲ درصدی همراه بود، گفت: این توفیق بزرگی بوده و با گسترش بازار‌های صادراتی عرضه با کیفیت و با برند شرکت‌های مازندران را دنبال می‌کنیم.

مومنی ادامه داد: با توجه به مرغوبیت و کیفیت کم نظیر محصولات مرکبات مازندران در بازار‌های جهانی، هر چقدر بتوانیم محصولات را به کشور‌های منطقه بیشتر بشناسانیم در صادرات موفق‌تر خواهیم بود.

او افزود: تمهیدات گمرکی در مازندران اندیشیده شده و کافیست پروسه تمهیدات ما در گمرک کشور‌های مقصد بیشتر شده و رایزنی‌های بیشتری داشته باشیم تا ترخیص کالا سریع‌تر در کشور‌های مقصد انجام شود؛ همچنین از ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی نیز می‌توانیم در توسعه صادرات استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: همچنین در قرنطینه گیاهی مدیریت حفظ نباتات ما پشتیبانی لازم بر نظارت بهداشت محصولات رسالی را دنبال می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه فضای مرکبات امسال خوب است، گفت: باغداران زحمت بسیار کشیدند که با شرایط اقلیمی و تهدیدات زیستی مختلف مدیریت باغ‌های خود را توسعه بدهند و انشالله با توجه به زحمات کشیده شده، باغداران با عرضه قیمت منطقی که ضامن سود کشاورز و باغدار در نظر گرفته شود و همچنین کرامت مصرف کننده نیز حفظ شود محصولات خود را عرضه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.