سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان‌ملل: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، تروریسم روانی است

یک گزارشگر سازمان ملل تائید کرد که آنچه رژیم تروریستی اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود، تروریسم روانی است.

تلالنگ موفوکنگ،  گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت، گفت که حملات و جنایات رژیم تروریستی اسرائیل در نوار غزه تروریسم روانی و بخشی از یک طرح نسل کشی است.

براساس گزارش آناتولی، او در گفتگو با خبرگزاری آناتولی به وخامت روحی ساکنان نوار غزه اشاره کرده و هشدار داد که  سطح اضطراب و شوک در میان ساکنان غزه به سطوح غیرعادی رسیده است.

این گزارشگر سازمان ملل به بدتر شدن دسترسی به خدمات درمانی در غزه اشاره و همچنین ابراز تاسف کرد که یک نسل کامل از کودکان در غزه وجود دارند که جان خود را از دست داده اند یا حتی قبل از اینکه شناسنامه خود را دریافت کنند، جان سالم به در نبرده اند.

او ادامه داد: ما امید‌های نسل غزه را ناامید کرده ایم. اگر امروز نمی‌توانیم جلوی سقوط بمب‌ها را بگیریم، از چه آینده و چه نسلی صحبت می‌کنیم؟

روز گذشته یک سال از نسل‌کشی مداوم اسرائیل در غزه گذشت که با حمایت آمریکا، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۹ هزار فلسطینی و بیش از ۱۰ هزار مفقود شده است.

تل‌آویو به جنگ نسل‌کشی ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات «نسل‌کشی» و بهبود وضعیت بد بشردوستانه در غزه را نادیده می‌گیرد.

از ۲۳ سپتامبر گذشته، اسرائیل دامنه نسل کشی را که در غزه مرتکب می‌شود، گسترش داده و بیشتر مناطق لبنان، از جمله پایتخت آن را از طریق حملات هوایی شدید و بی سابقه آغاز کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.