همه متقاضیان دریافت پروانه و جواز کسب باید مراحلی را طی کنند یکی از این مراحل اجباری بودن ثبتنام و استفاده از خدمات سامانه سپتام است که باید تاییدیه آن گرفته شود.
سامانه سپتام (سامانه پایش تصویری اماکن عمومی) برای نظارت بر دوربینهای حفاظتی واحدهای صنفی ایجاد شده است. این سامانه یک نهاد ناظر بر کیفیت سیستمهای حفاظتی (دوربین) واحدهای صنفی است.
شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام مشکلاتی که برای گرفتن تاییدیه از سامانه سپتام وجود دارد را برشمرد و درخواست رسیدگی کرد.
متن پیام شهروند خبرنگار
با سلام؛ جدیدا جهت اخذ و تمدید جواز کسب یه مرحله به مراحل سختش اضافه شده با عنوان تاییدیه از سامانه سپتام که کار را دشوارتر و پر هزینهتر از گذشته کرده است. باید تو سامانه سپتام ثبت نام کنی و هزینه میلیونی جهت بازدید و کارشناسی جهت نصب دوربین مداربسته پرداخت کنی که در حال حاضر شرکتهای مجری دوربین مداربسته رایگان کارشناسی میکنند و بعد از کارشناسی از یک دوربین مشخص با برند مشخص باید استفاده شود که قیمتش بالاتر از بازار است و هزینه نصب هم بیشتر از بازار در میاد.
معایب طرح میتوانید موارد ذیل باشد:
- انحصار فروش دوربین فقط برای یک مجموعه با انحصار قیمتی بدون استعلام، هزینه چند برابری روی دوش مردم و سنگ اندازی برای گرفتن جواز کسب
- بیکار شدن کلی از مجموعههایی که در خصوص تولید و فروش و نصب سیستم حفاظتی فعالیت میکنن
ممنون میشم اگر از مسئولان پیگیری بفرمایید.
برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید
این طرح برای کسبه هزینه بر هست که مشخصه. مخصوصا هزینه دوربین ابری مخابرات که تو سایتش نوشته سالی 12 میلیون برای 1 دوربین میگیرن.
الزام استفاده از ups هم به زودی اضافه میشه.
به عنوان یک فعال در حوزه دوربین مداربسته عرض میکنم این طرح توسط برخی فعالان محدود در این صنف هست که به دنبال انحصار هستند .
امیدوارم این طرح افتضاح هیچوقت اجرایی نشه
کمترین هزینه سرویس دوربین ابری مخابرات 1 میلیون در ماه هست که میشه سالی 12 میلیون.(طبق تعرفه سایتشون) برای مغازه داری که دوربین ahd هم میگه گرونشه، چطور میخواد این هزینه ها را بده؟!
البته تاکید سپتام بر این بود که کارشناسان حق معرفی شخص و یا برند خاصی را ندارن.
از مسئولین درخواست داریم نظارت جدی بر اجرا نشدن این طرح به این روش داشته باشند