سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالیانه ۳۸ هزار تُن محصولات باغی در اسدآباد

مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد از تولید سالیانه ۳۸ هزار تُن محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

مسلم حسن‌آبادی با بیان اینکه سطح زیر کشت کل باغات میوه اسدآباد ۴۱۰۰ هکتار با ۴۰۳ باغدار بوده که در تولید انواع میوه دارای فعالیت هستند، گفت: گردو، آلو، هلو و شلیل، انگور و سیب از جمله انواع میوه‌های تولید شده در سطح باغات این شهرستان به شمار می‌رود.

او در ادامه با اشاره به برداشت آلو از سطح باغات این شهرستان، گفت: از ۴۱۰۰ هکتار سطح باغات شهرستان، ۳۳۰ هکتار آن با ۳۰۰ بهره‌بردار به باغات آلو اختصاص دارد که پیش‌بینی بر این است امسال از سطح این میزان باغات آلوی اسدآباد میانگین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه متوسط تولید آلو در هر هکتار از باغات این شهرستان ۱۵ هکتار است، گفت: بیشترین پراکنش سطح باغات آلوی این شهرستان به روستای ملحمدره، ویرایی، ترخین آباد، هلور سفلی و علیا اختصاص دارد.

حسن‌آبادی با بیان اینکه هر ساله به‌دلیل نبود صنایع تبدیلی فرآوری میوه بخش زیادی از میوه تولیدی بهره‌برداران شهرستان ضایع و تلف می‌شود، گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی فرآوری میوه از نقش موثری در ارزش افزوده تولیدات باغی بهره‌برداران منطقه برخوردار بوده و از تلفات محصولات باغداران جلوگیری خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.