سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تابستان امسال،

بازدید بیش از ۳۶۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: از ابتدای تیر تا پایان شهریور ۳۶۷ هزار و ۴۵۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی ملایر بازدید کردند.

ابراهیم جلیلی گفت: ۳۸ درصد از مسافران شامل ۱۸ هزار و ۴۴۹ نفر در مراکز رسمی تحت پوشش اداره میراث فرهنگی از جمله هتل، مجتمع‌های گردشگری مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بومگردی، متل و هتل آپارتمان‌ها و ۶۰ درصد مابقی شامل ۳۰ هزار نفر در سایر مراکز از جمله خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز اقامتی آموزش‌و پرورش اقامت داشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: بیشترین بازدید‌ها مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز و انسان ساخت از جمله بام ملایر، پارک سیفیه و مجموعه توریستی تفریحی مینی‌ورلد بوده است.

او به ۴۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی تحت پوشش این اداره در طول تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: حتی یک مورد شکایتی از این مراکز نداشتیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در مدت یک ماهه برگزاری جشنواره مبلمان منبت از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه نیز ۲۰۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی ملایر از جمله جاذبه‌های انسان ساخت شامل بوستان‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شامل موزه ملایر، تپه نوشیجان و دستکند سامن بازدید کردند.

جلیلی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر از این مسافران یعنی حدود ۴۶ درصد در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه بومگردی و خانه مسافر تحت پوشش اداره اقامت داشتند، گفت: حدود ۵۴ درصد مابقی نیز از مراکز اقامتی غیررسمی شامل خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز اقامتی آموزش‌و پرورش استفاده کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در مدت جشنواره ۵۴ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی تحت پوشش این اداره انجام شده و حتی یک مورد شکایتی از این مراکز نداشتیم.

جلیلی با بیان اینکه در طول مدت جشنواره مبلمان منبت و دیگر جشنواره‌های گردشگری، بیشترین بازدید از مراکز انسان ساخت از جمله مجموعه تفریحی توریستی مینی‌ورلد، پارک سیفیه و دریاچه کوثر بوده است، افزود: خوشبختانه از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه، ۱۴ جشنواره گردشگری با موفقیت و با حضور پرشور گردشگران برگزار و ظرفیت‌های شهرستان نیز معرفی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: حدود ۶۵ هزار نفر از جشنواره‌های گردشگری ملایر بازدید کردند و یک ماه جشنواره‌ای را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.