سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات کالا در مرز پرویزخان به ۴۳۸ میلیارد دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان در ۶ ماه اول امسال به ۴۳۸میلیارد دلار با وزن یک میلیون و ۳۲۴ هزار تن رسید.

رضا قربانی گفت: میانگین صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان به صورت روزانه ۷۰۹کامیون است که در مجموع سهم ۳۸ درصدی صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی را میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی ذکر کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه گفت: همچنین در ۶ ماه اول امسال میزان کالاهای ورود موقت از مرز رسمی پرویزخان در مجموع یک میلیارد و ۳۹۸ میلیون دلار کالا با وزن ۲۵۱ هزار تن بوده که این کالاها با کامیون های کشنده یا تانکر مبدا عراقی بارگیری شده و عمده کالاهای آن سیلندر خالی و ریشه شیرین بیان بود.

قربانی ادامه داد: میزان ترانزیت مبدا از مرز رسمی پرویزخان نیز یک میلیارد و ۵۷۴ هزار دلار کالا به ارزش وزنی سه میلیون و ۱۵۵ هزار تن است که از نظر دلاری ۲۱۳ درصد و از نظر وزنی ۱۲۲ درصد رشد داشته و شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین ضایعات کارتن است.

او اضافه کرد: میزان ترانزیت مقصد از مرز رسمی پرویزخان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۴۳۸ میلیون و ۸۷۳ هزار دلار کالا به وزن ۳۶هزار تن و شامل اتومبیل مستعمل و نو، آرد، روغن موتور و کربنات کلسیم بوده است.

وی گفت: میانگین روزانه حامل های ترانزیتی نیز از مرز پرویزخان بیش از ۶۳۲ تانکر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.