سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرف سالانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای گندزدایی آب آشامیدنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۲۷ سامانه برای گندزدایی آب آشامیدنی در استان خبر داد.

محمد کریمی گفت: گندزدایی آب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گام‌ها در فرایند بهبود کیفیت و استانداردسازی آب برای مصرف به عنوان آب آشامیدنی می‌باشد.

وی افزود: از مجموع ۲۷۷ سامانه گندزدایی آب ۱۳۹ سامانه کلرزن گازی، ۱۲۸ سامانه تزریق آب ژاول و ۱۰ سامانه الکترولیز نمک طعام در ایستگاه‌ها، مخازن و مجتمع‌های آبرسانی سراسر استان فعال هستند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیشینه سالم سازی آب آشامیدنی به حدود ۲ هزار سال پیش برمی‌گردد که تصفیه و ضدعفونی آب از طریق جوشاندن و صاف کردن انجام می‌شد، اما گذشت زمان، افزایش جمعیت و نیاز بیشتر مردم به آب روش‌های نوین گندزدایی آب از جمله ته نشینی و فیلتراسیون را به روش‌های معمول آن زمان اضافه نمود.

کریمی ادامه داد: آب از مهم‌ترین عناصر طبیعت بوده و همان اندازه که می‌تواند سلامتی را تضمین کند در شیوع بیماری‌های عفونی و گوارشی نیز می‌تواند موثر باشد بنابراین اهمیت گندزدایی آب دو چندان می‌شود.

وی، دلیل دیگر گندزدایی آب را کمک به حفظ کیفیت فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب آشامیدنی دانست.

کریمی افزود: گندزدایی آب که با صرف نیرو و هزینه زیادی نیز انجام می‌شود کلیه عوامل بیماری‌زا از بین خواهند رفت و مردم از آب سالم، بهداشتی و مطمئن برای آشامیدن بهره‌مند می‌شوند. 

وی در تشریح سامانه‌های الکترولیز نمک طعام گفت: در این روش کلر به دست آمده از الکترولیز نمک طعام مستقیما به آب شرب تولیدی اضافه می‌شود.

کریمی اظهار کرد: هزینه گندزدایی آب آشامیدنی مورد استفاده مردم در استان چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.