سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها ۴ درصد لرستانی‌ها موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند

رئیس شورای هماهنگی بین بانک‌های لرستان گفت: ۵ هزار نفر در صف ازدواج از سال گذشته در استان داریم.

بنا به گفته رئیس شورای هماهنگی بین بانک‌های لرستان ۵ هزار نفر در صف ازدواج از سال گذشته در استان داریم که منابعی برای پرداخت تسهیلات آنها وجود ندارد. این در حالی است که هزار میلیارد تومان سال گذشته برگشت منابع داشتیم.

طالب یاسمی با بیان اینکه امسال باید ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج تا پایان تیرماه پرداخت می‌کردیم، می‌گوید:، اما تا کنون ۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که نیمی از آن تنها توسط بانک ملی پرداخت کرده است.

۱۹ هزار نفر در لرستان در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند که حدود ۱۴ هزار نفر از این افراد مربوط به امسال و مابقی مربوط به سال گذشته است. با ۹۱ هزار همتی که بانک‌ها به کارمندان خود داده‌اند تمامی زوج‌های لرستانی می‌توانستند سر خانه و زندگی بروند.

استاندار لرستان نیز بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی را در پرداخت تسهیلات ازدواج مطلوب ندانسته و گفته در این زمینه نسبت به استان‌های دیگر عقب مانده‌ایم.

به گفته ابوطالب شفقت تنها ۴ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج موفق به دریافت شده‌اند که این وضعیت قابل‌قبول نبوده و باید جبران شود.

سال گذشته کل اعتبار ازدواج برای لرستان ۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۴ هزار میلیارد آن توسط ۲۷ بانک عامل استان جذب و پرداخت شده است.

با وجود ۵ هزار زوج در صف، اما هزار میلیارد تومان از اعتبار اختصاص‌یافته، برگشت خورده که بخشی از آن ناشی از سخت‌گیری‌های بانکی بوده است.

اگرچه تسهیل شرایط ازدواج از سیاست‌های جوانی جمعیت است و زوج‌های جوان نیاز مبرمی برای دریافت تسهیلات ازدواج دارند، اما بانک‌ها خود سد بزرگی در برابر این تحقق نظام شده و روند این پیوند مقدس را کند کرده‌اند.

برچسب ها: ازدواج ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.