احمد رحمانیان دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری اهواز گفت: با پیگیریهای نظارتی که در سازمان بازرسی کشور انجام خواهد شد و با تلاش مضاعف شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز پروژه قطار شهری از حالت سکون خارج میشود.
او ضمن قدردانی از دادگستری خوزستان در راستای حل مشکلات حقوقی و خلع ید پیمانکار قبلی ادامه داد: در حال حاضر شرایط کار برای فعالیت پیمانکار جدید و انعقاد قرارداد فراهم شده است.
مقام سازمان بازرسی کشور امروز به منظور معارفه مدیرکل جدید اداره کل بازرسی خوزستان به استان سفر کرد.
عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.
این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.
تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.
بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است؛ فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.