سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمپور: جای نوراللهی و رضاییان در تیم ملی خالی است/ بازی با ازبکستان سخت خواهد بود

پیشکسوت فوتبال درباره لیست تیم ملی فوتبال برای بازی با تیم ملی ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی توضیح داد.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره لیست تیم ملی فوتبال برای بازی با تیم ملی ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: به طور حتم سرمربی براساس تفکرات و تاکنیکی که اتخاذ می‌کند نفرات مورد نیاز خود را دعوت می‌کند.  یکسری انتقادات برای این انتخاب همیشه در گذشته و حال مطرح می‌شود، اما انتخاب  لیست تیم ملی سلیقه‌ای است و براساس آن نفرات جابه جا می‌شوند و در نهایت باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم.

قاسمپور درباره اینکه در لیست تیم ملی فوتبال جای بازیکنی خالی است، گفت: من فکر می‌کنم نوراللهی می‌تواند تاثیرگذار باشد و رامین رضاییان بازیکن سرحالی است و ارسال‌های خوبی دارد و هم در حمله شرکت می‌کند و هم موقع دفاع کردن به کمک مدافعان می‌رود و رفت و برگشت‌های خوبی دارد. به نظرم بازیکنانی که  جایی بازی نمی‌کنند در همه جای دنیا شانس کمتری برای حضور در  تیم ملی کشورشان دارند، اما شاید سرمربی تیم ملی فکر می‌کند بازیکنان جایگزین نمی‌توانند خلا نفرات فعلی  را پر کنند و توانایی یکسری از بازیکنان را ندارند.

او درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی صورت گرفته است، بیان کرد: نه، جوانگرایی زیاد به چشم نمی‌خورد. ناگفته نماند در لیگمان بازیکنان جوان، خلاق و ستاره تاکنون ندیدم. شاید من بد سلیقه و سخت گیر هستم که بازیکن خلاق مشاهده نکردم. لیگ ما آن قدر پویا نیست که بازیکنان خوبی هم پیدا شوند و به تیم ملی ترزیق شوند.

پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ازبکستان بیان کرد: ما ۲ بازی با تیم‌های ملی ازبکستان و قطر داریم. به نظرم شرایط تیم ازبکستان نسبت به تیم قطر بهتر است. درست است تیم ملی قطر ۲ دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است. قطر یکی از مشکلاتش این است که از لحاظ نیروی انسانی خیلی توانا نیست. کما اینکه بازیکنانی که دارد دوملیتی هستند. من فکر می‌کنم ما ۲ بازی با تیم ملی ازبکستان کردیم که مساوی شدند. سخت‌ترین بازی ما با تیم ملی ازبکستان است و ۲ بازیکن این تیم از جمله اورونوف و ماشاریپوف  هم اکنون در لیگ کشورمان بازی می‌کنند و نشان دادند بازیکنان خوبی هستند. با تمام این تفاسیر ما به عنوان سرگروه از این گروه صعود می‌کنیم.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند به راحتی به جام جهانی صعود کند، گفت: نه، تضمینی نیست که ما جلوی یک تیم ضعیف بازی کنیم و حتما برنده شویم. فوتبال تغییر کرده و تیم‌های دیگر هم کار کردند و با این تفاوت که سایر تیم‌ها پیشرفت کردند، اما ما به دلایل مختلف  در جا زدیم. البته ما یکسری بازیکن داریم که سالیان سال در کنار هم بازی می‌کنند و بازیکنان توانمندی هستند و خلاقیت و تعصب و غیرت بازیکنان ما زبانزد خاص و عام است و این فاکتور‌ها می‌تواند ما را برابر تیم‌های دیگر شاخص کند.

قاسمپور درباره اینکه به نظرش درست است که علیرضا بیرانوند به تیم ملی دعوت شود، گفت: به هر حال او دروازه بان اول تیم ملی است و حسین حسینی و پیام نیازمند هم گل‌های بدی در بازی‌های قبلی استقلال و سپاهان  خوردند. هر ۳ دروازه بانی که دعوت شدند اکنون هم جزو بهترین‌های لیگ هستند و  کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود، اما در مجموع آنها  در شرایط آرمانی نیستند و مشکلی در درون دروازه هست که امیدوارم  به شرایط ایده آل خود برگردند.  

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.