سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی پهنه‌های دفن زباله شهر‌های سیدان و رامجرد مرودشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت گفت: با پیگیری‌های محیط زیست این شهرستان، عملیات پاکسازی اطراف سایت دفن زباله شهرداری شهر سیدان و شهرداری شهر رامجرد و خاک‌پوشانی سایت انجام شد.

یوسف حسنی گفت: با توجه به اینکه سایت‌های زباله می‌توانند محل حضور حیات وحش و زباله‌گردان باشند و باعث آلودگی هوا و خاک شوند، نیاز به مدیریت اصولی دارند تا مانع از شیوع بیماری در بین حیات وحش شوند.

او ادامه داد: جلوگیری از انتقال بیماری توسط زباله‌گردان و جلوگیری ازآلودگی خاک و هوا یکی مواردی است که توسط کارشناسان محیط زیست در این شهرستان با جدیت رصد می‌شود.

حسنی تصریح کرد: نظارت بر خاک‌پوشانی سایت‌های زباله شهرستان به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره در حال انجام است و شهرداران ملزم به انجام خوداظهاری سالیانه خاک از طریق آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت افزود: محل‌های دفن زباله معمولاً به لایه‌ای از خاک رس فشرده با حداقل ضخامت مورد نیاز و حداکثر هدایت هیدرولیکی مجاز پوشیده می‌شوند تا از حرکت شیرابه‌ها و آلودگی آب و خاک و نفوذ به منابع آب و رودخانه‌ها جلوگیری شود.

حسنی اضافه کرد: لایه‌گذاری دفن زباله به عنوان یک مانع با نفوذپذیری کم یک اقدام تایید شده است که در سایت‌های دفن زباله انجام می‌شود. لایه‌گذاری، مانع حرکت شیرآبه و ترکیب‌های سمی آن به سفره‌های زیرزمینی یا رودخانه‌های نزدیک می‌شود و از آلودگی غیرقابل برگشت آبراه محلی و رسوبات آن جلوگیری می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.