سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان اولین استان صادر کننده مرغ در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال کردستان به عنوان اولین استان کشور صادرات مرغ را آغاز کرده است و این نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی کارخانه گروه غرب دانه است.

پیمان اسکندری در بازدید آیت‌الله ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از کارخانه گروه غرب دانه اظهار کرد: از دستاورد بزرگ گروه غرب دانه موفق به راه اندازی زنجیره کامل تولید مرغ مادر و تخم مرغ نطفه دار آغاز شده و تا عرضه مستقیم مرغ در فروشگاه‌ها فعالیت دارد این ششمین زنجیره بزرگ تولیدی غرب کشور در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وی با بیان اینکه کارخانه غرب دانه در بیش از ۱۶۰ مرغداری در شهر‌های سنندج، کامیاران، مریوان و بانه مشغول به فعالیت است، افزود:  این زنجیره علاوه بر تامین نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری در زمینه تولید خوراک دام نیز فعالیت می‌کنند و در راستای توسعه پایدار کشاورزی در استان کمک شایانی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد تولید خوراک آبزیان و دیگر محصولات تولیدی این بخش به ۱۱ استان‌های دیگر ارسال شده و به کشور عراق نیز محصولات این گروه صادر می‌شود.

اسکندری گفت: به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است و  این طرح به توسعه اقتصادی مناطق روستایی و ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

وی این موفقیت بزرگ را نشان از عزم جدی جهت تامین امنیت غذایی کشور و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی دانست و انتظار می‌رود در آینده شاهد توسعه بیشتر زنجیره‌های تولید در سایر نقاط کشور باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.