سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان‌غربی دارای بیش از چهار میلیون دام سبک و سنگین است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای رتبه سوم جمعیت دام سبک با بیش از چهار میلیون راس و رتبه پنجم دام سنگین کشور با ۴۰۰ هزار راس دام است.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: این استان به لحاظ مرزی بودن علاوه بر صادرات دام به خارج از کشور به استان‌های دیگر کشور نیز دام ارسال می‌کند که این موضوع جایگاه مهم کنترل بیماری‌های دامی را برای این نقطه از کشور دوچندان می‌کند.

وی اضافه کرد: ۵ درصد از تولیدات فرآورده‌های خام دامی کشور و رتبه اول در تولید آبزیان در بین استان‌های غیر ساحلی متعلق به این استان است.

خلیل‌زاده ادامه داد: آذربایجان‌غربی همچنین دارای رتبه هفتم تولیدات دامی کشور، رتبه نخست تولید عسل، رتبه سوم تولید گوشت و رتبه چهارم تولید شیر کشور است.

وی در ادامه گفت: صیانت و حفاظت از جمعیت دامی از وظایف مهم دامپزشکی است که در کنار تامین امنیت غذایی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و شاخص‌های کنترل بیماری‌های دام و طیور و آبزیان از وظایف دیگر این بخش است.

وی بیان کرد: سالانه ۱۴ نوبت خدمات رایگان خانه به خانه به واحد‌های روستایی استان آذربایجان غربی در تمام ایام سال ارایه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این خدمات در زمینه‌های کنترل انواع بیماری‌ها از جمله کنترل تب برفکی، شاربون، لمپی اسکین، بروسلوز، طاعون نشخوار کنندگان و هاری در سگ سانان و سایر بیماری‌های موجود ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.