سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر آمریکا را به تشدید تنش در خاورمیانه متهم کرد

به گفته وزیر امور خارجه سابق مصر، واشنگتن به عنوان متحد اسرائیل باید بخشی از مسئولیت تشدید تنش در خاورمیانه را به عهده بگیرد.

نبیل فهمی، به ریانووستی گفت: ایالات متحده بزرگترین حامی اسرائیل بوده است، بنابراین آنها مسئول وضعیتی هستند که در خاورمیانه شاهد آن هستیم.

به گفته فهمی، اسرائیل عمداً تنش‌ها را افزایش می‌دهد تا حمایت غرب را جلب کند. به گفته وزیر امور خارجه سابق مصر، از این طریق می‌توان به موفقیت‌های تاکتیکی دست یافت، اما هزینه‌های استراتژیک هنگفتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: نفوذ ایالات متحده در منطقه خاورمیانه به طور قابل توجهی کاهش یافته است، به ویژه به این دلیل که آنها خود را "بازیگر ناکارآمد" در محدود کردن اقدامات اسرائیل نشان داده اند.

از اول اکتبر، اسرائیل عملیات زمینی را علیه نیرو‌های حزب الله در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به بمباران هوایی کشور همسایه ادامه می‌دهد، جایی که تاکنون بیش از هزار نفر از جمله رهبران جنبش حزب الله شهید و هزاران نفر نیز آواره شده اند. حزب‌الله علی‌رغم تلفات، از جمله در ساختار فرماندهی، در حال انجام نبرد‌های زمینی است و حملات راکتی به خاک اسرائیل را متوقف نمی‌کند.

هدف اصلی عملیات نظامی اسرائیل ایجاد شرایط برای بازگشت ۶۰ هزار نفر از شهرک نشینان به شمال اراضی اشغالی است که به دلیل گلوله باران یک سال پیش حزب الله در حمایت از جنبش فلسطینی حماس تخلیه شدند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.