سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دود ناشی از سهل‌انگاری‌های شهرداری نباید در چشم مردم برود

بازرس کل لرستان تأکید کرد: دود ناشی از سهل‌انگاری‌های شهرداری نباید در چشم مردم برود.

سعید رازانی در نشست با مجموعه شهرداری خرم‌آباد، یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین مبانی برای داشتن شهری سالم و بدون تخلف آشنایی با تخلفات شهری عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله این موارد دیوارنویسی و آسیب به درختان است.

وی گفت: این موارد تخلفاتی است که به‌کرات در سطح شهر به چشم می‌خورد و باید اعمال قانون در مورد متخلفین صورت گیرد، همچنین کارشناسان حقوقی در پیگیری حقوقی باید مجدانه تا حصول نتیجه پیگیری کنند و در صورت سهل‌انگاری در انجام امور حقوقی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه دستگاه قضائی با متخلفین برابر آنچه که در قانون پیش‌بینی‌شده و بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی هرگونه دیوارنویسی در سطح شهر ممنوع است و جرم حبس دارد.

رازانی در ادامه سخنان خود، گفت: اگر شهروندی در حال عبور از محلی در اثر افتادن در چاله یا به علت غیرهم‌سطح بودن پیاده‌رو‌ها دچار آسیب شود هرگونه خسارتی که به دلیل اهمال و مسامحه شهرداری در انجام‌وظیفه محوله به شهروندان وارد آید باید توسط شهرداری جبران شود و شهرداری طبق قانون موظف به جبران خسارت است.

رازانی در خصوص جریمه حذف پارکینگ، گفت: طبق قانون جریمه حذف پارکینگ فقط باید برای احداث پارکینگ هزینه شود، یا مردم پارکینگ بسازند یا شهرداری بسازد و حالت دیگری متصور نیست

وی ادامه داد: عوارضی که از مردم اخذ می‌شود باید در جایی از شهر خود را نشان دهد و تغییراتی در شهر ایجاد شود.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه ورودی شهر خرم‌آباد وضعیت مناسبی ندارد، مخصوصاً مغازه‌هایی که چهره و جلوه زشتی به خود گرفته‌اند، گفت: انتظار داریم شهرداران به‌عنوان اصلی‌ترین معمار شهر پیگیری کند که مغازه‌داران نسبت به رنگ‌آمیزی درب مغازه‌ها اقدام کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.