سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم، مبدا ۱۰ درصد از تخم مرغ صادراتی کشور

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در یک سال گذشته مرغداران قمی، سهم ۱۰ درصدی از صادرات تخم مرغ به خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.

 سید مهدی سرکشیک در حاشیه بازدید خبرنگاران از کشتارگاه صنعتی طیور استان قم و در نشست خبری گزارشی از فعالیت‌های تولیدی در حوزه دام و طیور و روند نظارتی این اداره کل بر فعالیت‌های این حوزه گفت: این میزان از صادرات با کنترل سلامت و کیفیت محصول نهایی به ثبت رسیده است.

او افزود: استان قم با چهار مجتمع دامپروری و بزرگترین میدان دام کشور و همچنین ۴ باب کشتارگاه از قطب‌های تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ کشور است و در ۱۲ ماه گذشته ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های قم تولید و در بازار عرضه شده است.

سرکشیک به فعالیت‌های درمانی دامپزشکی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه تشخیص و درمان ۳۶ مرکز درمانی و مایه کوبی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

او افزود: ۲۰ باب کارخانه فرآورده‌های گوشتی و ۳۶ واحد بسته‌بندی در استان قم فعال است که تمامی این مراکز زیر نظارت مسئولان فنی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی و همچنین ناظران شرعی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص ظرفیت مجموعه سردخانه‌های متحد زرین قم گفت: این مجموعه ۲۲ باب سردخانه با ظرفیت ده هزار تنی دارد که مرغ تازه و منجمد در آن نگهداری می‌شود ودر زمان نیاز در بازار استان و کشور توزیع می‌شود.

در این بازدید که در قالب گشت رسانه‌ای برگزار شد، خبرنگاران با حضور در کشتارگاه صنعتی طیور در جریان فرآیند کشتار و همچنین قطعه بندی طیور قرار گرفته و از سردخانه‌های کشتارگاه صنعتی طیور بازدید کردند.

برچسب ها: تخم مرغ ، دامپزشکی قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.