سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متاهلان و خانواده‌های دارای فرزند در اولویت دریافت واحد‌های نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند که در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند در اولویت تحویل واحد‌های مسکونی هستند.

نهضت ملی مسکن که به عنوان یک هدف اصلی و اساسی در دولت سیزدهم آغاز شد و عملیات ساخت آن در شهر‌های مختلف از سال ۱۴۰۱ کلید خورد. حدود ۶ میلیون نفر از طریق سامانه طرح‌های مسکن حمایتی  در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۴ میلیون نفر مشمول  و حدود یک میلیون نفر هم به عنوان متقاضی موثر شناخته شده‌اند که از این تعداد هم حدود ۷۵۰ نفر اقدام به پرداخت آورده کرده‌اند.

۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تاکنون تحویل شده است

طبق اعلام مسعود بیات منش معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در همان سال‌ها حدود ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند و در پالایش‌هایی که انجام شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار متقاضی به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد واجدان شرایط، تعداد یک میلیون نفر موثر بودند که در حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

بیات‌منش ادامه داد: برای ۲۵۰ هزار متقاضی موثر باقی‌مانده از یک میلیون نفر متعهد شده، منتظر هستیم تا منابع مالی بانکی تأمین شود تا کار ساخت این واحد‌ها را نیز آغاز کنیم.

به گفته سرپرست مسکن و ساختمان از حدود ۵ سال گذشته تاکنون، برای متقاضیان موثر مسکن که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شدند، ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از واحد‌های آغاز شده به مردم تحویل داده شده است.

در همین زمینه جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: در پالایش تمامی متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل) تخصیص پروژه در هر استان و سرپرست خانواده است.

وی ادامه داد: در بین متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده نیز، اولویت با خانواده‌های است که بعد خانوار بیشتری دارند.

او گفت:  چنانچه در بین این خانواده‌ها بعد جمعیتی یکسان باشد، اولویت با خانواده‌های است که زودتر  در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

برچسب ها: مسکن ، نهضت ملی مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
خانه از چی ساخته میشه،مصالح ساختمانی برداشتش هز منابع ملی وکشوره،از اهن میلگرد تا سیمان،زمینم تا دلت بخواد تو کشور فک فروان،فقط یه سری امکانات مثل سیستم اب برق گاز و...ولی اگر طرحی هم مثل امثال این دولت فقط فکر پرکردن جیب خودشه،تولید داخلی که از استخراج منابع کشور هستند،باید ملزم به درصدی هز تولید خود،به ساخت مسکن برای اقشار کم دارمد وضعیف باشند،،،
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
چرا باید به فقرا که حاضر نیستن عقلشونو کار بندازن جایزه داد ؟ تو که نون نداری بخوری و خونه هم نداری چرا بچه دار شدی ؟
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
عدم کارکردن پروژکتور کلاس های دانشگاه های دولتی و عدم نصب دستور العمل نحوه کاربرد پروژکتور . چرا باید بعد از چندین هفته از شروع کلاس ها نه استادها از نحوه عملکرد پروژکتور اگاه باشند و نه دستور العملی نصب شده باشد . برای چه امکاناتی هزینه سنوات و انصراف سنگین از دانشجو ها گرفته می شود. مگر دانشجو ها استخدامی های شرکت نفتند که بتوانند هزینه های سرسام آور بی عملی مسئولان دانشگاه را بپردازند
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
سایت ثبت نام در کلیه استان‌ها را باز کنید.
متشکرم.
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
بنده خدا
اونایی که سه سال پیش ثبت نام کردن مگه گرفتن که ؟!!!!
سرکاری بنده خدا
تا حالا باید سه میلیون واحد تحویل می‌دادند ولی به گفته خودشون بیست هزار تا دادند
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
باسلام در استان خراسان جنوبی مرکز استان هنوز خبری از زمین های 4 فرزندی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیست چه برسد به ۳ فرزندی با تشکر از وزیر راه و شهرسازی سرکار خانم صادق مالواجرد تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم باتشکر
علیرضا
۰۹:۰۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
وعده بسه الان 3 ساله اسم من در شهر تنکابن تایید نهایی شده دریغ از زمین ،هروقت میرم پیگیری میکنم میگن زمین نداریم اینایی که تایید شدن رو پیگیری کنید.
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
سلام مستاجرم ایثار گری دارم یک سال است ثبت نام کردم هنوز هیچی معلوم نیست
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
آقا این زمین ها که قرار بود به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر بدین چی شد؟؟؟

ما خمینی شهر اصفهان هستیم میگن اصلا زمین نداریم که بدیم....!

خب اطراف شهر بدین...

فکر کنم اینم سرکاری بود....

از کجا باید پیگیر بشیم؟؟؟
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
خداقوت
مهدی
۰۸:۳۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
من خانه داشتم و آن موقع اعلام کردند که سرمایه خود را به بورس بسپارید و خانه ام را از دست دادم و با سه فرزند کوچک مستاجر شدم و در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردم و گفتند که شامل من نمیشود. توکل بر الله
یرید الله ان یحق الحق بکلماته
مصطفی
۰۹:۲۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
طمع کار و ساده لوح هستی،حقته
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
زرشک
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
اجاره خونه کمرمون رو شکست
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
متاسفانه دانشکاه های دولتی دارند دانشجوها را با کم کاری و عدم اطلاع رسانی و سختگیری های اموزشی و ... به ترم های سنواتی کشانده و هزینه های هنگفتی از دانشجوها می گیرند تا زودتر انصراف داده . جلوی طمع کاری دانشگاه های دولتی برای کسب درامد از دانشجو ها و اخراج دانشجوها برای جذب شهریه های دلاری دانشجو های بین الملل را بگیرید. هزینه های دریافتی از دانشجو را کاهش دهید
بهزاد
۰۸:۴۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
چقدر دروغ میگی دروغگو دروغگو دروغگو