سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اهمیت بودن نتایج انتخابات آمریکا برای روسیه

وزیر خارجه روسیه می‌گوید برای مسکو تفاوتی ندارد که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود، زیرا تغییری در موضع واشنگتن علیه روسیه رخ نخواهد داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این کشور به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اهمیت نمی‌دهد، زیرا دو حزب در آمریکا در مورد رویارویی با روسیه اتفاق نظر دارند.

براساس گزارش آرتی، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی نیوزویک در پاسخ به این سوال که اگر دونالد ترامپ یا کامالا هریس در انتخابات پیروز شوند چه اتفاقی برای روابط دوجانبه می‌افتد، افزود: به طور کلی برای ما مهم نیست که این انتخابات چگونه به پایان می‌رسد زیرا که بین احزاب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا در مورد رویارویی با روسیه اجماع وجود دارد.

لاوروف ادامه داد: اگر تغییری در سیاست به نظرمان آمد و پیشنهاد‌های آمریکا در قبال ما مشخص شد، آماده بررسی آنها خواهیم بود تا ببینیم آیا با منافع ما سازگار است یا خیر.

به گفته او، در مجموع منطقی است که رئیس جمهور بعدی آمریکا هر که هست، بر حل مشکلات کشورش تمرکز کند و به دنبال ماجراجویی در ده‌ها هزار مایل دورتر از سواحل آمریکا نباشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: مطمئن هستم که رای دهندگان آمریکایی نیز دقیقا همین را می‌خواهند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که دلایل زیادی برای این باور وجود دارد که در مبارزات انتخاباتی آمریکا دموکراسی قابل توجهی وجود ندارد. با این وجود مقامات آمریکایی بارها مسکو را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.