سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف کالا‌های قاچاق در استان فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه‌نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با وارد کنندگان و حاملان کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او بیان کرد: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس و وانت نیسان حامل بار مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۳۶ عدد انواع مواد غذایی و ۳ هزار و ۵۳۰ عدد انواع شانه، قلاده و مسواک مخصوص حیوانات خارجی قاچاق را کشف کنند، گفت: بنا بر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی بیشتر قرار دادند.

او اضافه کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، یادآور شد: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد. 

تویوتا کرون ۱۵ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی، یک خودرو تویوتا کرون خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری تویوتا کرون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی تکمیلی و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو قاچاق بوده و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پلیس در جهت تامین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و قاچاقچیان را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دپوی کالا‌های قاچاق ۲۴ میلیارد ریالی در شیراز لو رفت 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف کالا‌های قاچاق دپو شده به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد. 

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن انبار، ۶۲۵ عدد اسپیکر و ۹۷ عدد ادکلن خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ خرم اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.