سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد؛

مدارس نیازمند تعمیر سرویس بهداشتی شناسایی و اقدامات آغاز شده‌اند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: اولویت‌های اجرایی مربوط به تعمیر و احداث سرویس بهداشتی و ساماندهی آبخوری مدارس برای حدود ۱۴ هزار مدرسه شناسایی شد.

چندی پیش صابر جباری فاروجی، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با حضور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که ۷ هزار مدرسه فاقد لوله آب، ۱۵ هزار مدرسه فاقد روشویی و ۵ هزار مدرسه فاقد دستشویی هستند.

اظهارات رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در شبکه سلامت سیما باعث شد تا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره این موضوع از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش پرس و جو کند.

البته پس از انتشار مطالبی پیرامون این موضوع پاسخی دریافت نشد؛ اما پس از انتشار گزارش حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در  این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع ارتقای بهداشت و سلامت به عنوان یکی از موضوعات محوری است که سالانه در راستای پروژه مهر، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اقدامات مورد نیاز در مدارس کشور در این زمینه انجام می شود.

وی افزود: اولویت‌های اجرایی مربوط به تعمیر و احداث سرویس بهداشتی و ساماندهی و بهسازی آبخوری مدارس به عنوان یک برنامه اولویت‌دار برای حدود ۱۴ هزار مدرسه شناسایی شد.

اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این برنامه نیز در قالب بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در دستور کار و تامین اعتبار آن انجام شده است؛ بر همین اساس رسیدگی به این موضوع با اولویت احداث سرویس بهداشتی در مدارس واجد شرایط انجام شده و همزمان مدارس نیازمند تعمیر سرویس بهداشتی نیز با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها شناسایی شده اند و اقدامات اجرایی آن‌ها در دست انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
سرویسهای بهداشتی مدارس حتما باید سوسک گیر و فلاش تانکهای قوی داشته باشن و هر هفته سرویس بشن