سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل برگزار شد

معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اردبیل از اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل خبر داد.

پرویز پروین از شرکت ۲ هزار و ۲۰۰ نوجوان دختر و پسر اردبیلی در برنامه مانا "مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران" با هدف مقابله با معضلات اجتماعی و توانمندسازی مخاطبان خبر داد. 
معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اردبیل با اشاره به این که برنامه مانا از اول امسال در استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، افزود: شرکت‌کنندگان طرح در شهر‌ها و روستا‌های استان تا اول مهرماه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بوده و در این مدت ۱۳ جلسه ۲۶ ساعتی با همکاری تسهیلگران برگزار شده است.
به گفته او، برنامه مانا ویژه نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله است و یک هزار و ۷۲۰ نفر دختر و ۴۸۰ نفر پسر در قالب ۱۲۵ گروه از آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف بهره‌مند شدند و برش استانی برنامه مذکور نیز در تمام شهرستان‌های استان محقق شد.
پروین ایجاد ظرفیت‌های جدید مشارکت اجتماعی، ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق پایگاه‌های سلامت و جمعیت‌های همیار سلامت روانی در شهر‌ها و روستاها، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و ارتقای دانش و آگاهی بانوان را از دیگر اهداف برنامه آموزشی مانا ذکر کرد.
او اظهار کرد: برگزاری جلسات با متولیان هر منطقه به عنوان رویداد هم‌اندیشی و همراهی نوجوانان و بانوان از نتایج درخشان این فعالیت است که با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، دستگاه‌های ذیربط حامی پروژه‌ها و نوجوانان و بانوان در شهرستان‌های استان دایر می‌شود.
معاون امور توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: محصول نهایی این برنامه آموزشی، اجرای پروژه‌های نوجوانان توسط خود نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت عمومی با رویکرد مشارکت اجتماعی است و اجرای موفق برنامه نشان می‌دهد مشارکت در امور، سرمایه و سلامت اجتماعی نوجوانان و بانوان را افزایش می‌دهد و در برابر معضلات ایمن می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.