سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ناپایداری جوی ودریایی در هرمزگان

امروز در ارتفاعات و مناطق دریایی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

براساس تعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، در مناطق دریایی استان در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت باد جنوب شرقی سبب متلاطم شدن دریا تا ساعات ظهر خواهد شد. توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک خودداری شود.

در ساعات بعدازظهر ضمن کاهش سرعت باد‌های جنوب شرقی احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای همراه با ابرناکی در پاه‌ای نقاط از تنگه هرمز دور از انتظار نیست. طی صبح سه شنبه نیز با شدت کمتر وزش باد‌های جنوب شرقی تداوم خواهد داشت.

 در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و برخی نقاط ساحلی و مناطقی از تنگه هرمز رشد ابر‌های همرفتی پیش بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نخواهد بود.

 توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

تا پایان هفته جاری نیز در ساعات بعدازظهر و شب وقوع ناپایداری‌های موقتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و احتمال تند باد لحظه‌ای در ارتفاعات و پاره‌ای نقاط مرکزی استان و سواحل تنگه هرمز محتمل خواهد بود. دریا نیز طی این مدت در ساعات بعدازظهر بویژه در محدوده تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می‌شود.

 از لحاظ دمایی نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.