سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعر یک رسانه تاثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شعر یک رسانه تاثیرگذار است که کارآمدی مضاعف دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در محفل شعر استانی جهاد واژه‌ها،، اظهار کرد: شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده و به جهت حکمت هم رشد داشته است

وی با ابراز خرسندی از این محفل گفت: مفاهیم ارزشمندی در اشعار امشب بود و با توجه به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: موضوعاتی، چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در همگی این اشعار وجود داشت و جای تمجید دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند که باید تلاش کرد تا بین نسل جوان گسترش یابند و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مومنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سیدحسن نصرالله، چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی است، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان است و بر اهمیت آن می‌افزاید.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه است و یک رسانه تاثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد.

وی تصریح کرد: کارایی شاعر مضاعف است و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایت‌گری از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف گفت: این توانایی و بصیرت باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن استفاده کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.