سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده رژیم صهیونیستی از اورانیوم ضعیف شده در حملات به لبنان

گروهی از دانشمندان لبنانی هشدار دادند که با توجه به شواهد، رژیم صهیونیستی در حملات به لبنان از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

سندیکای شیمیدانان در لبنان «تجاوزات وحشیانه» رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در لبنان را محکوم کرده و نسبت به اثرات استنشاق گرد و غبار این بمباران هشدار داد.

به گزارش الجزیره، این گروه دریافت که بر اساس وسعت تخریب و نفوذ بمباران به عمق چندین متری زمین، می‌توان نتیجه گرفت که در این حملات از بمب‌های حاوی «اورانیوم ضعیف شده» استفاده شده است. در ادامه بیانیه آمده است: «استفاده از این نوع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، به‌ویژه در شهر‌های پرجمعیت، منجر به ویرانی عظیم می‌شود و گرد و غباری از خود به جای می‌گذارد که باعث بیماری‌های بسیار به‌ویژه هنگام استنشاق می‌شود».

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق گوناگون لبنان به ویژه شهر‌های جنوبی، از دو هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بمباران شب گذشته صهیونیست‌ها بیروت را لرزاند و اهداف شامل ساختمانی مسکونی بود که در نزدیکی جاده منتهی به فرودگاه شهر قرار داشت.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان پس از حملات مجدد خواستار «فشار بر اسرائیل» شد. نخست‌وزیر لبنان اخیرا گفته است که این کشور با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود مواجه است و حدود یک میلیون نفر تاکنون به دلیل جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان آواره شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.