سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رفع بوی بد ماهی در کپسول امگا ۳ با عرضه محصول داخلی برای اولین بار در ایران

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان از تولید و عرضه کپسول‌های امگا ۳ نرم جهت رفع بوی بد ماهی برای اولین بار در کشور خبر داد.

محمدکریم رضایی، مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: کپسول فرآورده روغن ماهی امگا ۳ که از آن در گذشته استفاده می‌شد و اصلی‌ترین مشکلی که با آن مواجه بودند، قطع مصرف این فرآورده و استشمام بوی بد ماهی بعد از خوردن این فرآورده بود. به دلیل این که فرآورده امگا ۳ از ماهی گرفته می‌شود و بعد از خوردن آن دهانه معده باز می‌شود و بوی بد ماهی به حفره باز می‌گردد. فرد با وجود این بو احساس مسموم شدگی با ماهی می کند. 

او افزود: در فرآورده تولید شده روغن ماهی (اسمارت امگا) این مشکل با روکش مقاوم با اسید معده رفع شده است و می‌توان گفت این فرآورده، اولین فرآورده مقاوم به اسید از امگا ۳ است. با وجود این فرآورده تولید شده توسط شرکت دانش بنیان ما محصول به شکل دست نخورده در معده باقی می‌ماند و بعد از این که از معده به روده عبور می‌کند در روده باز می‌شود؛ بنابراین بازگشت بخارات به دهان را نخواهد داشت و حس بوی بد ماهی بعد از مصرف از بین خواهد رفت.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در فرآورده‌های قبلی درصدی از اسید‌های چرب توسط اسید معده تخریب می‌شدند که به کمک این تکنولوژی و انتقال آن به روده و باز شدن آن در همان جا از اسید معده نیز محافظت می‌ شود و درصد بیشتری از امگا ۳ به روده رسیده و درصد بیشتری از اسید را جذب می‌کند. این فرآیند تا حدی روی جذب مواد در روده اثرگذار است. تکنولوژی این فرآورده کاملا متفاوت و برای اولین بار در کشور تولید شده است.

رضایی ادامه داد: تفاوت اسمارت امگا با فناوری لیپوزومال به این صورت است که این یک تکنولوژی کاملا به روز نسبت به لیپوزومال است، به‌ طوری‌که فرآورده لیپوزومال مجدد در معده باز می‌شود و تنها روی جذب این محصول کمک‌کننده خواهد بود؛ اما این تکنولوژی اصلی‌ترین ایراد روغن ماهی امگا۳ را رفع کرده به‌طوری‌که به‌طور مستقیم وارد روده خواهد شد.

او تصریح کرد: این کپسول ژلاتینی نرم، نمونه داخلی نداشته و برای اولین بار در ایران تولید شده است. با توجه به این که این محصول توسعه‌یافته تنها یک نمونه مشابه آلمانی و یک نمونه مشابه آمریکایی دارد، ما سومین تولیدکننده فرآورده دارویی در دنیا هستیم. نمونه وارداتی این فرآورده در داخل کشور وجود ندارد و تنها شکل‌های معمول این فرآورده با عارضه شایعی مانند مسمومیت و بوی بد دهان، در بازار داخل وجود داشت. فروش اسمارت امگا‌های تولید ما، نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ برابر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
روغن همه ماهی های کنسروی گرفته شده و به جاش روغن مایع ریختن