سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید دانش‌آموزان و سالمندان از روستای هدف گردشگری فهرج

به مناسبت گرامیداشت روز روستا، جمعی از کودکان و نوجوانان و سالمندان یزدی از روستای هدف گردشگری فهرج بازدید کردند.

 امروز ۱۵ مهرماه مصادف با روز ملی روستا جمعی از سالمندان و دانش آموزان از بافت تاریخی روستای هدف گردشگری فهرج، مجموعه شهدای فهرج و مسجد جامع تاریخی روستا بازدید کردند.

در این رویداد که به همت کمیته گردشگری در دسترس، همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا و مشارکت مردم محلی برنامه‌ریزی شده بود، مدیرکل میراث­فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد جمع حاضر را همراهی کرد.

با توجه به مطرح‌شدن روستای هدف گردشگری فهرج به عنوان نامزد پیوستن به روستا‌های دهکده جهانی و اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با ظرفیت‌های گردشگری آن و به منظور فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و نگهداری آثار تاریخی برای این قشر از جامعه، این برنامه برگزار شد.

 دانش آموزان ضمن آشنایی با جاذبه‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی روستای فهرج، از اقدامات عمرانی انجام شده در این روستا بازدید کردند، سپس به بازارچه محلی روستا رفتند و که با غذا‌های محلی از آنها پذیرایی شد.

روستای فهرج بر اساس شاخص‌های جاذبه، زیرساخت، زنجیره ارزش و پایداری روستا، با رتبه ۲ ملی به‌عنوان یکی از ۸ کاندیدای ایران، در پروژه بهترین روستا‌های جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ میلادی برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است و در این راستا اقدامات عمرانی مهمی در روستا در حال انجام است.

زمینه دسترس‌پذیری آسان برای افراد سالمند و دارای معلولیت از دیگر اقدامات اجرایی در این روستاست که ازاین‌رو در رویداد امروز جمعی از سالمندان نیز حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.