سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر انصارالله: اسرائیل هر اندازه جنایت کند، محکوم به نابودی است

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به توطئه آمریکا و کشور‌های غربی برای حفظ قدرت خود در منطقه خاورمیانه، گفت که آمریکایی‌ها با ارسال سلاح، حمایت مالی و حمایت‌های سیاسی در پی حفظ اسرائیل به عنوان یک قدرت هژمون است.

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز یکشنبه درباره آخرین تحولات غزه و لبنان سخنرانی کرد و گفت که رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار حمله توپخانه موشکی و هوایی به نوار غزه انجام داده است.

الحوثی با اشاره به اینکه اسرائیل حدود ۱۰۰ هزار تن مواد منفجره ساخت آمریکا علیه غزه استفاده کرده است، گفت: بیش از ۱۰ هزار تُن مین و بسته انفجاری وجود دارد که هنوز در غزه منفجر نشده بوده و رژیم صهیونیستی برای بمب گذاری این منطقه از آن استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه پیکر ۷۸۲۰ شهید در غزه هنوز دفن نشده، تصریح کرد: اسرائیل با ارتشی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر به غزه حمله کرده است و پنج تیپ نظامی را برای حمله به این منطقه مورد استفاده قرار داد که شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات را در تاریخ جنگ رقم زدند.

آمریکا شریک و تامین کننده مالی تمامی جنایات رژیم صهیونیستی است

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا شریک و تامین کننده مالی تمامی جنایات رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا بیش از ۵۰ سال است که مقادیر زیادی سلاح به دشمن اسرائیلی ارسال می‌کند. در جریان حمله به غزه نیز آمریکا پل هوایی و دریایی برای کمک رسانی به صهیونیست‌ها و مجهز کردن آنها به کشنده‌ترین سلاح‌ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیش از ۱۰۰ کشتی حامل ده‌ها هزار تن سلاح به رژیم صهیونیستی فرستادند، گفت: آمریکا در جریان حمله به غزه، میلیارد‌ها دلار سلاح به اسرائیل داد. در سه ماهه نخست این جنگ، آمریکا فقط ۲ میلیارد دلار و بیش از ۱۰۰ معامله سلاح با اسرائیل امضا کرد.

الحوثی با تاکید بر اینکه توافقات و معاملات آمریکا با اسرائیل به صورت ماهانه ادامه دارد و همچنان متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: بنابر گزارش‌های آمریکایی، اسرائیل بیشتر مبالغ مالیات‌ها را برای خرید سلاح و تجهیزاتی استفاده می‌کند که شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا آن را می‌سازند.
 
 وی با اشاره به اینکه آمریکا از نظر سیاسی نیز از اسرائیل حمایت کرد، گفت: واشنگتن پنج قطعنامه شورای امنیت را که برای آتش بس در نوار غزه بود، وتو کرد. حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه به بخش آموزش و پرورش، باعث محرومیت ۸۰۰ هزار دانش آموز فلسطینی از تحصیل شده است.

رهبر انصارالله با اشاره به شهادت حدود ۱۲ هزار کودک در جریان حملات اسرائیل، گفت: رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ۹۳ درصد از ساختمان مدارس را تخریب کرده است. اسرائیلی‌ها همچنین ۸۱۴ مسجد یعنی ۷۹ درصد از مساجد نوار را منهدم کردند و این حملات در راستای جنگ علنی علیه اسلام است.

الحوثی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی حملات خود را در کرانه باختری افزایش داده و این جنایات حاصل طوفان الاقصی نیست، خاطرنشان کرد: برخی از آمار‌ها حاکی از این است که حدود ۱۴۰۰ حمله به کرانه باختری از سوی شهرک نشینان صهیونیست در سال گذشته صورت گرفته است.

رهبر انصارالله ادامه داد: با عنوان «مقابله با ایران»، دشمنان قصد دارند تضمین کنند دشمن اسرائیل، قدرت نظامی هژمون در منطقه باقی بماند و مرز‌ها را مجددا ترسیم کنند. دشمنان به دنبال بازتعریف قواعد درگیری هستند تا از این طریق بدون اینکه وارد جنگ شوند، ضربات دردناک و ویرانگری به کشور‌های عربی و اسلامی وارد کنند.

اگر حمایت‌های آمریکا و غرب نبود، اسرائیل فروپاشیده بود

وی با بیان اینکه هدف از کشتار جمعی در نوار غزه، محو هویت فلسطین و کوچاندن مردم آن است، گفت: شماری از صهیونیست‌ها پیش از این و تحت عنوان جنگ مقدس، کشتار جمعی در غزه و کشور‌های عربی را تکرار کرده بودند؛ لذا عملیات طوفان الاقصی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی یک ضرورت بود. این عملیات در چارچوب حق مشروع و قانونی ملت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر بود که هیچگونه مشروعیتی ندارد.

رهبر انصارالله، طوفان الاقصی را یک اقدام فلسطینی دانست که مبتنی بر حقانیت ملت فلسطین است و افزود: این عملیات، برآیند عادی جنگ خصمانه طی ۱۰۵ سال اشغالگری، قتل، کشتار و آواره کردن ملت فلسطین است؛ ۳۰ سال جنایت انگلیس و باند‌های یهودی که انگلیس به فلسطین آورد و ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر دشمن اسرائیلی با حمایت غرب و توطئه‌های کشور‌های عربی قصد نابودی مسئله فلسطین را داشته است، تصریح کرد: جهان غرب در حال تبلیغ خائنان و منافقان امت اسلامی است تا آنان را تحت عنوان «عادی سازی» مجبور به تسلیم کند؛ لذا تصمیم آنان این بود که فلسطین نابود شود، مسئله آن از بین برود و رژیم صهیونیستی بتواند بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای به اهداف خود برسد.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت به این نتیجه رسیدند که قطعاً بایدطوفان الاقصی را آغاز کنند، تصریح کرد: دشمن اسرائیلی بعد از این عملیات در حال نابودی کامل بود و اگر تلاش‌های غرب و آمریکا برای نجات آن نبود هم اکنون فروپاشیده بود. دشمنان در تلاشند که ارتش‌های عربی را نیز برای کمک به اسرائیل به کار گیرند.

با حجم تجاوزات رژیم صهیونیستی، حتمی بودن نابودی آن قطعی است

الحوثی با بیان اینکه تروریسم رسانه‌ای دشمنان در تلاش است که مانع از هرگونه حرکت جدی برای کمک به ملت فلسطین شود، گفت: عربستان هم به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل است؛ آن هم با وجود جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است. برخی از رژیم‌های عربی به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویا یک گروه فشار در غرب هستند تا روند تجهیز تسلیحاتی اسرائیل را شتاب بخشند.

 وی با بیان اینکه با حجم تجاوزات رژیم صهیونیستی، حتمی بودن نابودی آن قطعی است، تصریح کرد: نابودی رژیم، از اصول و مسلمات مذهبی و تاریخی است که باید محقق شود. دشمن جنایتکار و حامیان غربی آن هم از حتمی بودن نابودی این رژیم اطمینان دارند. حتمی بودن نابودی، حقیقتی است که دست از سر سران این رژیم برنمی‌دارد و حتی بر حامیان غربی آنان به ویژه آمریکا پوشیده نیست.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه دشمن اسرائیلی نخواهد توانست از بحران موجودیتی خود خارج شود، خاطرنشان کرد: تغییرات بزرگ در منطقه مانند رشد حرکت‌های جهادی و مقاومت، باعث افزایش نگرانی صهیونیست‌ها از نابودی شده است. اسرائیل با تمامی جنایات وحشیانه و ترسناک خود، در این مرحله از نظر جهانی و بین المللی بیش از هر زمان دیگری منزوی شده است.

وی با بیان اینکه جنایات کشتار جمعی از طریق محاصره و گرسنگی دادن ملت‌ها دستاورد نظامی نیست، گفت: مجاهدان حزب الله نیز در این مرحله به صورت مستقیم با نظامیان صهیونیست درگیر شده و به آنان خسارات زیادی وارد کرده‌اند.

الحوثی با تأکید بر اینکه مجاهدان حزب الله با لبیک یا نصرالله، حملات موشکی خود را به فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند، تصریح کرد: بیشتر اقشار لبنان به خوبی می‌دانند که تجاوز رژیم صهیونیستی، خطری برای سراسر این کشور است و این رژیم دشمن همه مردم لبنان است. مجاهدان حزب الله هم که در سال ۲۰۰۶ موفق به عقب راندن دشمن شدند، قطعاً امروز نیز پیروزی بزرگی رقم خواهند زد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر دشمن تصور می‌کند که با به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، عزم و اراده مجاهدان را تضعیف کرده است قطع به یقین در توهم به سر می‌برد. سخنرانی‌ها و کلمات شهید نصرالله امروز بسیار عمیق‌تر و تأثیرگذارتر است و در میان مجاهدان این جنبش، انگیزه بیشتری ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.